کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۱۴

امکان دریافت بنزین آزاد با کارت‌های سوخت شخصی

ایرنا| در حالی که افراد از کارت شخصی خود تنها برای دریافت بنزین سهمیه‌ای استفاده کرده و بنزین آزاد را با کارت جایگاه‌داران می‌زنند، اما بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از کارت‌های شخصی می‌توان برای دریافت بنزین آزاد نیز استفاده کرد.بعد از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی، استفاده از کارت سوخت شخصی برای بهره‌مندی از ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در بین مردم رونق گرفت و این در حالی بود که تا پیش از آن استفاده از کارت سوخت شخصی به ۲۰ درصد هم نمی‌رسید.

با این حال همچنان افراد در هنگام دریافت بنزین آزاد، به جای استفاده از کارت سوخت خود، از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند.

در این رابطه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده که در صورت اتمام سهمیه سوخت ماهانه یا ذخیره شده در کارت‌های سوخت شخصی، امکان سوخت‌گیری با قیمت آزاد و غیر سهمیه‌ای برای کارت‌های سوخت شخصی وجود دارد.در این اطلاعیه آمده که استفاده از کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌ها اختیاری بوده و همچنان می‌توان برای نرخ آزاد نیز از کارت‌های شخصی خود استفاده کرد.

درخشش نفت در آخرین  هفته سال میلادی

ایسنا| قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افت بیش از حد انتظار ذخایر امریکا، افزایش پیدا کرد و هفته‌ای که به دلیل تعطیلات سال نو کوتاه شده بود را نزدیک به بالاترین حد در سه ماهه اخیر به پایان برد.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا برای تحویل در فوریه چهار سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۶۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص برای کل هفته حدود ۲.۱ درصد رشد ثبت کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۶۸ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۷ درصد افزایش نشان داد. هر دو شاخص برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کردند.اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر به میزان ۵.۴۶۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد. تحلیلگران در نظرسنجی «اس‌اند پی گلوبال پلاتس» پیش‌بینی کرده بود که ذخایر نفت امریکا سه میلیون بشکه کاهش پیدا می‌کند. با این حال در گزارش موسسه امریکن پترولیوم که اواخر سه شنبه منتشر شده بود کاهش ذخایر به میزان ۷.۹ میلیون بشکه اعلام شده بود.آمار رسمی همچنین افزایش ذخایر بنزین به میزان ۱.۹۶۳ میلیون بشکه را نشان داد. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی امریکا به دلیل تعطیلات کریسمس با تاخیر منتشر شد.

 

ارسال نظر