احتمال کاهش تعهدات اوپک پلاس در اسفندماه

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۹۰۱

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه پخش شد، گفت که اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت ممکن است محدودیت‌های تولید نفت خود را در نشست در ماه مارس (اسفندماه 98) کمتر کنند.

به گزارش گروه انرژی نفت خبر، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس، در این ماه تصمیم گرفتند که ضمن تمدید طرح محدودیت تولید نفت تا پایان ماه مارس (اسفندماه ۹۸)، میزان محدودیت تولید را بیشتر کنند تا از این طریق تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت برقرار شود. در اوایل ماه مارس اعضای اوپک پلاس مجددا در مورد سیاست‌های این سازمان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

نواک در مصاحبه‌ای با تلویزیون RBC روسیه گفت: «ما می‌توانیم هر گزینه‌ای را از جمله کاهش تدریجی سهمیه‌ها یا تمدید توافق در نظر بگیریم.» وی در ادامه گفت: «همه‌چیز به شرایط در ماه مارس و پیش‌بینی‌های مربوط به سه‌ماهه بعدی بستگی دارد، در حال حاضر، وضعیت کم و بیش در بازار پایدار است.»

نواک گفت: «همکاری روسیه با اوپک تا آنجا که این همکاری موثر و نتیجه بخش باشد و شرایط بازار اجازه دهد، ادامه خواهد یافت.» وزیر انرژی روسیه گفت: «میزان تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ میلادی با رکورد ۵۶۰ میلیون تن (۱۱٫۲۵ میلیون بشکه در روز) و میزان تولید گاز طبیعی این کشور نیز ۷۳۷ میلیارد مترمکعب ثبت شده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان رکورد میانگین تولید سالانه نفت روسیه برابر با ۱۱٫۱۶ میلیون بشکه در روز بوده که این رکورد در سال 2019 میلادی افزایش یافته است.

 

ارسال نظر