کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۱۶

رفع مشکل تأمین مازوت کم‌سولفور  برای کشتی‌ها

تسنیم| مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایران هیچ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور کشتی‌ها ندارد و ما سوخت مورد نیاز نفتکش‌ها و کشتیرانی را تامین کرده‌ایم. علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه همایش سی ان جی، فرصت توسعه پایدار با اشاره به الزام IMO به استفاده از نفت کوره کم سولفور در سوخت کشتی‌ها از ابتدای 2020 افزود: البته اگر در آینده نیز کسی نتواند سوخت مورد نیاز را تامین کند، مشمول جریمه نخواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: هیچ کدام از عرضه‌کنندگان نفت کوره منطقه اکنون واحدی که بتواند نفت کوره تصفیه‌شده 2020 داشته باشند ندارند و هر آنچه که هست از نفت کوره تولیدی همیشگی استفاده می‌شود.

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت در سال 2020

شانا| اقتصاددانان اعلام کردند که قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ تا ۷۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود و این شرایط سبب افزایش درآمد کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود. به گزارش روزنامه خلیج تایمز، اقتصاددانان باور دارند برخی گمانه‌زنی‌ها در بازار درباره رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه در سال آینده میلادی، به‌ویژه به دلیل عرضه مازاد و کند شدن رشد اقتصاد جهانی، غیرواقع‌بینانه است. جیمز سوانستون، اقتصاددان موسسه کپتال اکنامیکس، گفت: ما باور داریم قیمت نفت تا پایان سال آینده (میلادی) از قیمت پیشین ۷۰ دلار به ۷۵ دلار می‌رسد که موجب می‌شود درآمد صادرات نفت (کشورهای حاشیه) خلیج فارس در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ میلیارد دلار در مقایسه با سال جاری میلادی بیشتر باشد. وی افزود: بیشتر این درآمدها به دولت‌ها می‌رسد، بنابراین، موقعیت بودجه‌ای بهبود می‌یابد، مازاد بودجه در کویت و قطر بیشتر می‌شود، همچنین کسری بودجه در عربستان، امارات، عمان و بحرین کاهش می‌یابد. فرانچسکو بلانش، از مدیران بانک امریکا مریل لینچ، پیش‌بینی کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ دلار خواهد بود.

رقابت هند و چین در مصرف انرژی

ایسنا| وزیر انرژی هند به تازگی اعلام کرد هند تا سال ۲۰۲۰ از چین به عنوان بزرگ‌ترین موتور رشد انرژی جهان پیشی خواهد گرفت.

دارمندرا پرادهان در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی جهان هستیم. هند قصد دارد از سوخت‌های مرسوم و سوخت‌های پایدار برای ایجاد یک سبد انرژی متوازن استفاده کند.

وزیر نفت هند گفت: کشورش استفاده از سایر منابع پایدار انرژی مانند هیدروژن را مورد بررسی قرار خواهد داد. رشد تقاضای اقتصادی و انرژی در هند که برای بیش از ۸۰ درصد از نفت مورد مصرف خود به واردات وابسته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش سالانه شرکت BP، مصرف نفت هند در سال میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۵.۳ درصد رشد کرد و از مرز پنج میلیون بشکه در روز عبور کرد.

این شرکت پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۴۰ انتظار می‌رود هند در فاصله سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۴۰ بیش از یک چهارم از تقاضای جهانی برای انرژی را به خود اختصاص دهد.

 

 

ارسال نظر