کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۷۰

قطع سوخت خودروهای  غیراستاندارد گازسوز

تسنیم| یک مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال آینده با هوشمند‌سازی جایگاه‌های گاز به خودروهایی که به‌طور غیرقانونی گازسوز شده باشند سوخت داده نمی‌شود چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌ خودروهای مزبور را تشخیص می‌دهد. حمید قاسمی با بیان اینکه استفاده از گاز ال.پی.جی به عنوان سوخت خودروها بسیار خطرآفرین است، افزود: هیچ جایگاه عرضه گاز ال.‌پی.‌جی برای خودرو در کشور فعال نیست چون این گاز مصرف خانگی دارد و برای خودرو طراحی نشده است. معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون مراکزی به عنوان تبدیل گاز ال.پی.جی به سوخت خودرو به‌صورت استاندارد در کشور وجود ندارد. کارگاه‌های غیرمجاز این تبدیل را با تجهیزات و قطعات بی‌کیفیت، فاقد اصالت و استاندارد انجام می‌دهند که بسیار حادثه ساز است. وی توضیح داد: همه خودروهای بار و مسافر اعم از تاکسی‌ها، وانت بارها، خودروهای مسافر برشخصی و غیره که در مصوبه دولت آماده در یک سال پیشرو صددرصد بصورت رایگان به سی. ان.جی تبدیل خواهند شد. معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآورشد: اگر شخصی در مراکز غیرقانونی تبدیل سوخت را انجام دهد علاوه بر ریسک جانی و مالی که به دنبال خواهد داشت سال آینده با هوشمند‌سازی جایگاه‌ها، سوخت به این دسته از خودروها تعلق نمی‌گیرد چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه خودروهای مزبور را تشخیص می‌دهد.

تحقق درآمدهای نفتی   به روابط با دنیای خارج بستگی دارد

ایسنا | یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر روابط خارجی ما همین‌گونه ادامه یابد، میزانی که دولت برای فروش نفت در بودجه سال آینده پیش بینی کرده است، محقق نخواهد شد. هدایت‌الله خادمی اظهار کرد: آن‌چه که در بودجه سال جاری برای فروش نفت پیش بینی شده بود با توجه به شرایط محقق نشد. در رابطه با بودجه سال آینده نیز همه‌چیز بستگی به شرایط کشور و ارتباط ما با دنیای خارج دارد. وی اظهار کرد: در بودجه سال آینده تلاش شده هزینه‌ها از منابع دیگری تامین شود و از سوی دیگر هر لحظه امکان دارد در روابط خارجی اتفاقی رخ دهد یا در داخل امریکا تغییراتی ایجاد شود و همه اینها می‌تواند  روی میزان فروش نفت در سال آینده تاثیرگذار باشد. خادمی در ادامه تاکید کرد: تجربه نشان داده در برخی از سال‌ها که روابط خارجی بهتری داشتیم توانستیم نفت خود را فروخته و درآمد حاصل از آن را خرج کنیم.

آماده‌باش به‌منظور مواجهه  با سامانه جدید بارشی

ایلنا| مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های شدید در روزهای پیش رو، گفت: تمامی تیم‌های عملیاتی بخش آب در آماده باش کامل برای مواجهه با سامانه جدید بارشی هستند.

سیف‌الله آقابیگی با بیان این مطلب افزود: براساس این پیش‌بینی استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و بخش‌هایی از هرمزگان و کرمان از شدت بارندگی بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه هشدار لازم به پایین دست مناطق حادثه خیز داده شده‌ است، گفت: کنترل حجم مخازن سدها به صورت مستمر در دستور کار گرفته است و در استان‌هایی مانند فارس اقدام به رهاسازی آب برخی از سدها شده تا حجم کافی برای مهار سیلاب‌های احتمالی وجود داشته باشد.

شاخص نفت امریکا  از مرز ۶۰ دلار عبور کرد

ایسنا| قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی اندکی کاهش پیدا کرد اما تحت تاثیر امید سرمایه‌گذاران به توافق تجاری میان امریکا و چین نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر قرار دارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت دو سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۵ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا چهار سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۰ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. تحت توافق تجاری مقدماتی که هفته گذشته اعلام شد، واشنگتن بعضی از تعرفه‌ها روی کالاهای چینی را در قبال خرید ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی، تولیدی و انرژی امریکایی توسط چین در دو سال آینده، کاهش می‌دهد. به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار، روند صعودی قیمت‌های نفت به دلیل انتظار سرمایه‌گذاران برای دریافت جزییات بیشتر درخصوص فاز اول توافق تجاری امریکا و چین محدود مانده است. قیمت نفت می‌بایست بالاتر می‌رفت اما جنگ تجاری امریکا و چین هنوز خاتمه پیدا نکرده است. لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اظهار کرده که فاز اول توافق تجاری امریکا و چین کامل شده است و صادرات امریکا به چین تحت توافق مذکور، دو برابر خواهد شد. این توافق هنوز امضا نشده و مقامات متعدد چینی به رویترز گفته‌اند در مرحله فعلی مذاکرات، تنظیم متن توافق موضوع حساسی مانده است و برای اینکه اطمینان حاصل شود تنش‌ها دوباره درنمی‌گیرد و اختلاف‌ها عمیق نمی‌شود، تنظیم عبارات باید با دقت انجام بگیرد.

 

ارسال نظر