کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۲۰۸

احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس f کلید خورد

ایرنا|مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی گفت: برنامه ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف در کشور کلید خورد. علی‌رضا نصراللهی عنوان کرد: قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف میان گروه مپنا و شرکت زیمنس آلمان و انتقال تکنولوژی ساخت این توربین‌ها به داخل کشور منعقد شده و هشت ساختگاه به منظور راه‌اندازی توربین‌های کلاس اف یاد شده در نظر گرفته شده که هم‌اکنون اقدام‌های اجرایی چهار ساختگاه بندرعباس، اندیمشک، سهند و رامین اهواز آغاز شده است.وی ادامه داد: چهار ساختگاه بعدی نیز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های کلاس اف مربوط به لرستان، تهران، اصفهان و بوئین‌زهرا خواهد بود که پس از ساخت نیروگاه‌های یاد شده و انتقال تکنولوژی این عرصه به داخل کشور، ایران نیز صاحب تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس اف به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان خواهد شد.مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی افزود: ارزش کل قرارداد راه‌اندازی پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف در کشور بیش از ۲.۲ میلیارد یورو است که حدود ۵۰۰ میلیون یورو (۶ هزار میلیارد تومان) از این مبلغ برای راه‌اندازی نیروگاه ۹۰۶ مگاواتی هنگام اختصاص یافته است.

ظرفیت حداکثری تولید نفت برای پالایشگاه‌های کشور

ایسنا|معاون شرکت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نفت برای پالایشگاه‌های داخلی، حداکثری است و اگر ظرفیت فروش نفت کشور با توجه به شرایط کنونی افزایش پیدا کند، تولید نفت را بیشتر خواهیم کرد. فرخ علیخانی، درخصوص برنامه شرکت ملی نفت ایران برای تولید با توجه به شرایط فروش نفت در دوران تحریم، اظهار کرد: طبیعتا تولید کشور متناسب با مصرف پالایشگاه‌ها و فروش نفت انجام می‌شود و این عدد با توجه به شرایط تغییر می‌کند.وی افزود: اگر میزان فروش نفت کشور تغییر و افزایش پیدا کند، ایران توان افزایش تولید را خواهد داشت و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد.معاون شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید نفت برای پالایشگاه‌های داخلی، حداکثری است و اگر ظرفیت فروش نفت کشور با توجه به شرایط کنونی افزایش پیدا کند، تولید نفت را بیشتر خواهیم کرد.

افزایش 10 درصدی مشترکین کم مصرف

فارس | مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه تعداد کسانی که در حد الگوی مصرف امسال مصرف کردند نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافت، گفت: فعلا تعرفه برق پرمصرف‌ها برای تابستان سال 99 همان 16 درصدی است که امسال مصوب شد. محمدحسن متولی‌زاده در خصوص اینکه آیا وزارت نیرو به این نتیجه رسیده است که تعرفه برق پرمصرف‌ها را سال ‌آینده افزایش دهد، ‌گفت: مدل تعرفه‌ای که برای پرمصرف‌ها امسال مصوب شد و 16 درصد افزایش یافت همچنان برای سال آینده و در سه ماه تابستان جاری است و ادامه می‌یابد اما مکانیزم ما مدل تشویق محور است. متولی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا افزایش 16 درصدی مصرف برق در 3 ماه تابستان توانست پرمصرف‌ها را به خوش مصرف تبدیل کند، گفت: تعداد کسانی که در حد الگوی مصرف امسال مصرف کردند نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافت و تعداد کسانی که نسبت به سال قبل‌تر مصرف آنها کاهش داشت بالغ بر 8 میلیون مشترک بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در امریکا افزایش یافت

شانا | یک شرکت خدمات حفاری اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت در امریکا هفته گذشته برای نخستین‌بار در حدود دو ماه اخیر، افزایش یافته‌ است.شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز اعلام کرد که در هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت در امریکا با چهار مورد کاهش به ۶۶۷ دکل رسید.این در حالی است که در دوره مشابه پارسال، شمار دکل‌های حفاری نفت در امریکا، به ۸۷۳ دکل می‌رسید.

آغاز نبرد سرنوشت‌ساز برای نفت لیبی

ایسنا | ژنرال خلیفه حفتر نبرد سرنوشت‌ساز و پیشروی به سوی قلب طرابلس را پس از هشت ماه تلاش برای سرنگونی دولت وفاق ملی اعلام کرد.ارتش ملی لیبی ژنرال خلیفه حفتر بهار امسال حمله به دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد به‌رسمیت شناخته شده است را آغاز کرد. این اقدام باعث تعجب همگان شد زیرا ژنرال حفتر با شرکت ملی نفت لیبی وابسته به دولت وفاق ملی به مدت چند سال پس از اینکه نیروهای وی پایانه‌های صادرات نفت لیبی را از دست «گارد تاسیسات نفت» آزاد کردند، همکاری داشت.طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، حفتر مدعی است که دولت وفاق ملی از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است.طی هشت ماه گذشته مبارزه بدون اینکه برنده مشخصی داشته باشد، ادامه پیدا کرده اما این مناقشه فعالیت صنعت نفت را متاثر کرده است زیرا میادین نفتی هدف طبیعی گروه‌های مختلفی هستند که از هر کدام از این دو طرف حمایت می‌کنند. به عنوان مثال تنها در ماه گذشته نیروهای وفادر به دولت وفاق ملی کنترل میدان نفتی الفیل را که حدود ۷۳ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند از ارتش حفتر پس گرفتند. چند روز بعد شرکت ملی نفت لیبی  در این میدان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

ارسال نظر