امریکا در آستانه استقلال کامل در تولید انرژی

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۳۲
امریکا در آستانه استقلال کامل در تولید انرژی

گروه انرژی|

پیش‌بینی‌های ریستاد انرژی حاکی از آن است که ایالات متحده امریکا نه‌تنها طی ماه‌های آتی به استقلال کامل در تامین انرژی دست خواهد یافت که که مرور با مازاد تولید انرژی‌های فسیلی نسبت به میزان تقاضا در این کشور روبرو خواهد شد که این امکان تازه‌ای برای صادرات انرژی ایالات متحده امریکا در سطح بین‌المللی را فراهم خواهد ساخت.

آنطور که ریستاد انرژی برآورد کرده است؛ کل انرژی تولید شده در ایالات متحده امریکا تا سال 2030، حدود 30 درصد نسبت به تقاضای انرژی در این کشور پیشی‌ خواهد گرفت.

مدیر شرکت ریستاد انرژی، این را نقطه عطفی در رشد منابع انرژی امریکا دانسته و پیش‌بینی کرده که به مرور این کشور بسته به‌شدت سرما در فصل زمستان، مازاد انرژی داشته باشد. ناتسون در این زمینه گفته است: می‌توان پیش‌بینی کرد که گزارش بعدی آژانس اطلاعات انرژی امریکا، اعلام کند که ایالات متحده برای یک دوره کامل 12 ماهه از اکتبر 2018 تا سپتامبر 2019 در انرژی خودکفا بوده است.

ایالات متحده امریکا در سال 2018 با کسری 62 میلیارد دلاری نفتی روبرو بوده که این میزان معادل 10 درصد کسری تجاری کل کشور یعنی حدود 621 میلیارد دلار بوده است. اما با روند افزایش و خودکفایی کامل امریکا در تولید انرژی پیش‌بینی می‌شود که این کسری 62 میلیارد دلاری با افزایش تولید امریکا، در سال 2030 به مازاد 340 میلیارد دلاری تبدیل شود.

ریستاد انرژی در گزارش خود پیش‌بینی کرده که تولید کل انرژی ایالات متحده امریکا از 100.415 هزار، هزار میلیارد کیلوژول در سال 2018 به 145.866 هزار، هزار میلیارد کیلوژول در سال 2030 افزایش یابد. در این خصوص میزان تولید نفت خام و گاز طبیعی دو عامل اصلی در رشد تولید انرژی امریکا در این دوره خواهند بود. براین اساس نفت 75 درصد از این میزان رشد تولید انرژی را تشکیل می‌دهد و گاز حدود 38 درصد این رشد را به خود اختصاص خواهد داد. طبق برآوردهای صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید نفت خام که از 10.32 میلیون بشکه در روز در سال 2018 به 18.73 میلیون بشکه در روز در سال 2030 افزایش یابد. همچنین میزان رشد تولید گاز طبیعی نیز به حدود 1.1 هزار میلیارد معکب برسد.

بخش دیگری از گزارش ریستاد انرژی به برآوردها از افزایش تولید انرژی در سایر حوزه‌ها اختصاص دارد. طبق برآوردهای صورت گرفته عنوان شده که پیش‌بینی می‌شود تولید انرژی ایالات متحده از منابع تجدیدپذیر از جمله برق از 3.43 تریلیون کیلووات ساعت برق در سال 2018 به 5.57 هزار میلیارد کیلووات ساعت برق در سال 2030 افزایش یابد که این میزان معادل رشد 63 درصدی خواهد بود. در همین خصوص پیش‌بینی شده در این مدت میزان استفاده از انرژی خورشیدی و بادی نیز به ترتیب حدود 357 درصد و 257 درصد رشد کند.  در این گزارش به نقل از مدیر شرکت ریستاد انرژی عنوان شده که؛ مازاد انرژی‌ای که در ایالات متحده تولید خواهد شد، رشد صادرات را برای این کشور تسهیل می‌کند. براین اساس بخشی از نیاز داخل از انرژی تجدیدپذیر تامین خواهد شد و به این ترتیب صادرات نفت و گاز برای امریکا فرصت مناسبی را برای این کشور ایجاد خواهد کرد.  طبق این گزارش؛ ایالات متحده در سال 2018 واردکننده خالص 1.8 میلیون بشکه نفت در روز بوده است. از آنجایی که تولید نفت و گاز در این کشور رو به افزایش است، امریکا به صادرکننده سوخت‌های فسیلی تبدیل خواهد شد. براین اساس پیش‌بینی می‌شود که مازاد سوخت‌های فسیلی ایالات متحده تا سال 2030 به 12 میلیون بشکه افزایش یابد. بنابراین امکان افزایش حتی بیشتر صادرات گاز طبیعی از این کشور فراهم می‌شود. در مقایسه با سال 2005 که امریکا کمترین سوخت فسیلی را داشت.

مدیر شرکت ریستاد انرژی؛ تحولات انرژی پیش روی ایالات متحده امریکا را به انقلابی در تراز انرژی این کشور تعبیر کرده که فرصت‌های صادراتی جدیدی را برای امریکایی‌ها ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر