کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۸۶

خودروسازان، مانع گذار از بنزین به «سی.ان.جی»

ایلنا| رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور درباره لزوم جایگزینی بنزین با سی.ان.جی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، گرایش به استفاده از سی.ان.جی به عنوان سوخت ارزان، افزایش می‌یابد. محسن جوهری افزود: ارزانی و پاک بودن جزو مزیت‌های سی.ان.جی است که در کاهش هزینه خانوار و آلودگی هوا، نقش بسزایی دارد. وی با اشاره به مشکلات خودروسازان داخلی در زمینه تولید خودروی باکیفیت پایه‌ گازسوز، تصریح کرد: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانسته‌اند در تولید خودروی پایه‌ گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل کنند. جوهری گفت: از ویژگی‌های خودرو گازسوز باکیفیت، جانمایی مخزن در کفی خودرو و در نتیجه عدم اشغال فضای صندوق عقب خودرو و همچنین پیمایش حداقل 500 کیلومتر در هر بار سوختگیری است. وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهتر است اجازه داده شود خودروهای باکیفیت پایه گازسوز، با تعرفه صفر وارد کشور شود تا هم به کاهش مصرف بنزین و هم کاهش آلودگی هوا، کمک کند.

انتصاب جدید در  شرکت ملی پخش فرآورده

شانا| مدیر جدید صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب شد. با صدور حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجتبی خادمی، به عنوان مدیر صادرات و واردات این شرکت منصوب شد. با صدور این حکم از سوی امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند در جهت افزایش سهم صادرات فرآورده به کشورهای همسایه، بازاریابی برای فرآورده LPG با توجه به قابلیت صادرات، بررسی و ارایه پیشنهاد جهت انجام سوآپ فرآورده بر اساس صرفه و صلاح شرکت و همکاری، تعامل با مدیریت امور بین‌الملل شرکت نفت ایران و برخی موارد مرتبط به مجتبی خادمی به عنوان مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش محول شده است.

حذف قبوض کاغذی گاز تا چند روز دیگر

تسنیم| شرکت ملی گاز از حذف قبوض کاغذی گاز از اوایل آذرماه امسال خبر داد و اعلام کرد با این کار ۸۵ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. محمد عسکری گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار آماده شده است و از مردم می‌خواهیم با ما در این زمینه همکاری کنند. وی درباره نحوه ثبت درخواست مشترکان افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت ملی گاز و وارد کردن شماره اشتراک خود در بخش مربوطه، اطلاعات پرونده خود را تکمیل کنند. وی ادامه داد: مشترکان با استفاده از سرویس‌های پیامکی و ارسال شماره اشتراک خود به شماره *10001941 ثبت نام خود را انجام دهند. عسکری اضافه کرد: در برخی استان‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است تا به هنگام مراجعه کنتورخوان، همکاران ما کار ثبت نام مشترکان را انجام دهند.

آمار تازه از سقوط صادرات نفت عربستان

ایسنا| صادرات نفت خام عربستان سعودی در سپتامبر پس از حملات هوایی که به تاسیسات نفتی حساس این کشور صورت گرفت، به میزان سه درصد کاهش یافت و به ۶.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید. آمار سازمان JODI نشان داد تولید نفت عربستان سعودی در سپتامبر۶۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۹.۱۲۹ میلیون بشکه در روز رسید. ذخایر نفت این کشور هم به میزان ۲۰.۲۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۵۲.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید در حالی که تولید پالایشگاه‌های نفت داخلی به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲.۵۸۴ میلیون بشکه در روز رسید. صادرات نفت این کشور از ۶.۸۸ میلیون بشکه در روز در اوت به ۶.۶۷ میلیون بشکه در روز در سپتامبر کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش رویترز، پس از این حملات عربستان سعودی موفق شد با برداشت از ذخایر نفت خود، تقاضای مشتریانش را تامین کند.

پاسخ سرد خارجی‎ها به سهام «آرامکو»

شانا| با وجود عقب‌نشینی بن‌سلمان در ارزش‌گذاری آرامکو، همچنان سرمایه‌گذاران نسبت به قیمت‌های اعلام‌شده بدبین هستند. از این‌ رو به نظر می‎رسد علاقه‌ای به حضور در عرضه اولیه این شرکت ندارند. آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، فروش سهام آرامکو به سرمایه‌گذاران داخلی بسیار وابسته است؛ چراکه مسوولان آرامکو پاسخ‌های چندان گرمی از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مدیران پولی دریافت نکرده‌اند. از این رو سهام آرامکو آن‌طور که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود در بورس‌های بین‎المللی عرضه نخواهد شد.  رویترز نیز به نقل از منابع آگاه نوشته است که آرامکو برنامه‌ای برای عرضه عمومی سهام خود در بازار خارجی ندارد که نشان می‌دهد برنامه فروش بین‌المللی فعلا برگزار نخواهد شد. به گفته یک منبع آگاه عمده بار عرضه اولیه آرامکو روی دوش بانک‌های داخلی و منطقه‌ای خواهد بود.

 

ارسال نظر