تقویت آهسته قیمت نفت در روز سه‌شنبه

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۷۰

گروه انرژی|

امیدواری به افزایش تقاضای انرژی در پی مرحله نخست توافق امریکا و چین، قیمت نفت را در معاملات دیروز افزایش داد تا نفت برنت جای پای خود را در کانال ۶۲ دلاری محکم‌تر کند.

قیمت نفت که در هفته‌های گذشته با ثبات نسبی همراه بوده و بالای ۶۰ دلار باقی مانده، ‌دیروز با تقویت احتمال افزایش تقاضای انرژی در جهان، با رشد همراه شد.

با این حال نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تجاری جهان مانع از تقویت بیشتر قیمت‌ها در بازار شد.

بر این اساس قیمت نفت برنت با ۳۶ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۵۴سنت رسید. نفت شاخص امریکا نیز ۲۹ سنت بالا رفت و ۵۷ دلار و ۱۵ سنت قیمت خورد.

به گزارش ایرنا، بازار نفت بیش از هر چیز منتظر نتیجه مذاکرات بین چین و امریکا بر سر موضوع تعرفه است و از همین رو نوسانات قیمتی بزرگی در قیمت نفت به چشم نمی‌خورد.

در همین حال به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود اما امریکا تنها در صورتی با چین توافق امضا خواهد کرد که برای کشورش مناسب باشد. وی همچنین گفت: گزارش‌های نادرستی درباره تمایل امریکا برای لغو تعرفه‌ها روی کالاهای چینی در فاز اول توافق منتشر شده است.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA، قیمت نفت در ابتدای هفته از نگرانی‌ها درباره فرجام جنگ تجاری پکن و واشنگتن، تحت فشار کاهشی قرار گرفت در حالی که اوایل اکتبر با خوش‌بینی نسبت به رونق تقاضا پس از امضای فاز اول توافق میان دو کشور، پشتیبانی شده بود. در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ در کلوب اقتصادی نیویورک که ممکن است طی آن خبر جدیدی درباره این توافق اعلام شود، بازارهای دیگر در احتیاط به سر می‌برند.

در بخش عرضه، عربستان سعودی تولید نفت خود را در اکتبر به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز افزایش داد با این حال عرضه خود به بازار را پایین هدف تولید اوپک نگه داشت.

واگیت الکپروف، مدیرعامل شرکت لوک‌اویل روسیه نیز گفت: انتظار دارد توافق کاهش تولید اوپک پلاس تمدید شود.

تحت توافق اوپک پلاس، شماری از کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه با هدف تقویت قیمت‌ها، از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۹ تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و قرار است این پیمان تا مارس سال میلادی آینده اجرا شود. این تولیدکنندگان در روزهای پنجم و ششم دسامبر برای بازبینی سیاست تولید خود در وین دیدار خواهند کرد.

در این بین معامله‌گران به نقل از شرکت اطلاعاتی جن‌اسکیپ اظهار کردند آمار امریکا نشان داده که ذخایر نفت در هاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است در هفته منتهی به هشتم نوامبر، حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت کاشینگ به مدت 5 هفته متوالی تا اول نوامبر رشد داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت «فیتچ سولوشنز ماکرو ریسرچ» اظهار کرده‌اند که رشد تقاضا برای نفت پس از یک سال انتظارات پایین در بحبوحه جنگ تجاری امریکا و چین، در سال آینده ممکن است بهبود پیدا کند.

 

ارسال نظر