کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۱۰

آمادگی بخش خصوصی برای کاهش تلفات شبکه برق سوریه

ایرنا| نایب‌رییس سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به مذاکرات اخیر وزیر نیروی ایران و وزیر برق سوریه گفت: شرکت‌های بخش خصوصی ایران می‌توانند در کنار وزارت نیرو به کاهش تلفات در شبکه برق سوریه کمک کنند. پیام باقری بیان کرد: مذاکرات روزهای اخیر وزیران دو کشور، بازارهای جدیدی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای که بین ایران و سوریه به امضا رسید طرح‌های زیاد جدیدی را می‌تواند تعریف کند که بخش عمده‌ای از آنها فرصت‌های کار برای بخش خصوصی کشورمان به همراه خواهد داشت و موجب رونق بیشتر این بخش خواهد شد.باقری به تلاش وزارت نیرو برای سنکرون کردن شبکه برق ایران و سوریه از طریق عراق اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز می‌تواند طرح‌هایی را برای بخش خصوصی به همراه داشته باشد.نایب‌رییس سندیکای صنعت برق ایران یکی از این طرح‌ها را تلاش برای کاهش تلفات در شبکه برق سوریه دانست.

برنامه تأمین مالی جهش سوم پتروشیمی

شانا| مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه طرح‌های جهش دوم و سوم پتروشیمی به لحاظ تأمین منابع مالی مشکلی نخواهند داشت، گفت: بیشتر طرح‌های جهش سوم از سوی هلدینگ‌های پتروشیمی اجرا می‌شود که در بورس حضور دارند و محصول تولید و صادر می‌کنند.

علی‌محمد بساق‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌های آینده صنعت پتروشیمی در جهش سوم به تحول در این صنعت پیشرو منجر می‌شود، اظهار کرد: این طرح‌ها بیشتر از سوی هلدینگ‌های پتروشیمی اجرا خواهند شد، بنابراین تأمین منابع مالی پروژه تسهیل می‌شود و این طرح‌ها علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش، سودآور نیز هستند.عضو هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با حداقل بیش از ۵۰ درصد پیشرفت تا سال ۱۴۰۰ وارد سرویس می‌شوند، گفت: منابع مالی مورد نیاز این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در مورد شرایط تأمین منابع مالی طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی تاکید کرد: بیشتر طرح‌های جهش سوم از سوی هلدینگ‌های پتروشیمی اجرا می‌شود که در بورس حضور داشته و محصول تولید و صادر می‌کنند، بنابراین تأمین منابع مالی برای هلدینگ‌های پتروشیمی تسهیل می‌شود.

کویت صادرات نفت به چین را افزایش می‌دهد

تسنیم| کویت قصد دارد صادرات نفت خام خود را به چین تا بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ افزایش دهد.شیخ خالد الصباح، نایب‌رییس شرکت نفت کویت در بخش بازاریابی جهانی گفت این کشور قصد دارد صادرات نفت خام خود را به چین تا بیش از 600 هزار بشکه در روز در 2020 افزایش دهد.وی میزان صادرات فعلی نفت کویت به چین را مشخص نکرد. تولید نفت خام کویت در ماه اکتبر 2.65 میلیون بشکه در روز بود. صادرات گاز طبیعی مایع کویت به چین تا بیش از دو میلیون تن در سال افزایش یافته و حدود 40 درصد کل صادرات آن را تشکیل می‌دهد. صادرات نفت کویت به خاطر مشارکت آن با چین مخصوصا گروه سینوپک به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. الصباح به افزایش صادرات نفت کویت پس از باز شدن دفتر نمایندگی شرکت نفت این کشور در پکن در 2005 اشاره کرد و اضافه کرد که تفاهم و حمایت دو طرفه کلید موفقیت این مشارکت بوده است.

ثبات بازار نفت عراق با وجود اعتراضات

تسنیم | وزیر نفت عراق به ثبات تولید و صادرات نفت این کشور اشاره کرد و گفت که بخش استخراج نفت هم در شرایط خوبی به سر می‌برد.

ثامر الغضبان وزیر نفت عراق گفت تولید و صادرات نفت این کشور همچنان ثابت است. این در حالی است که عراق درگیر اعتراضات ضددولتی گسترده‌ای است.غضبان در بیانیه‌ای از طرف وزارت نفت عراق به ثبات نرخ تولید و صادرات نفت این کشور اشاره کرد و گفت که بخش استخراج نفت هم در شرایط خوبی به سر می‌برد. اقتصاد عراق به‌شدت وابسته به صادرات نفت خام است که بیش از 90 درصد درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد.عراق در ماه اوت بطور میانگین 3.6 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که 6.34 میلیارد دلار برای آن درآمد داشت. این کشور قصد دارد طی سال‌های آینده تولید خود را افزایش داده و به حداقل 6 میلیون بشکه برساند.

برزیل همانند اوپک تولید خود را محدود نمی‌کند

وزیر اقتصاد برزیل اعلام کرد این کشور همانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را محدود نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریو دو ژانیرو، پائولو گویدس، وزیر اقتصاد برزیل اعلام کرد این کشور تمایل دارد درباره آینده صنعت انرژی با اوپک مذاکره کند، اما پیوستن به این سازمان برای تعیین قیمت‌ها و محدودیت تولید، منفعتی برای این کشور ندارد.وی گفت: ما باید آنجا باشیم تا بحث کنیم و اطلاعات خود را افزایش دهیم؛ اما فشار آوردن به دموکراسی‌های غربی با شوک نفتی، هرگز. رییس‌جمهور بولسونارو اصول و ارزش‌هایی دارد و برای یک مشت پول، آنها را تغییر نمی‌دهد.

 

ارسال نظر