نوسان قیمت نفت در کانال 61 دلار

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۱۹

تسنیم| در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت خام امریکا هستند و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر نشانه‌های مثبت از مذاکرات تجاری میان امریکا و چین سایه افکنده است، قیمت نفت روز سه‌شنبه شاهد کاهش بود.به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 6 سنت کاهش به 61 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه 0.7 درصد افت کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم دیروز با 12 سنت کاهش به 55 دلار و 69 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت نفت خام امریکا 1.5 درصد افت کرده بود.

بر اساس این گزارش، به دنبال کاهش ذخایر نفت خام امریکا و بروز نشانه‌هایی از کاهش تنش‌های تجاری بین امریکا و چین، قیمت نفت هفته گذشته رشد چشمگیری داشت، اما نگرانی‌هایی که دیروز در مورد رشد ضعیف اقتصاد جهانی ایجاد شد، امیدها نسبت به افزایش تقاضا برای نفت حتی با وجود پیشرفت در مذاکرات تجاری را از بین برد.بر اساس پیش بینی تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، میزان ذخایر نفت خام امریکا که در هفته ماقبل هفته پیش به شکل غیرمنتظره‌ای افت کرده بود، در هفته گذشته حدود 700 هزار بشکه افزایش داشته است.تجار پیش‌تر با اشاره به اطلاعات به دست آمده از داده‌های موسسه گنسکیپ گفته بودند، میزان ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما در هفته منتهی به 25 اکتبر حدود 1.5 میلیون بشکه رشد داشته است.آمارهای انستیتوی نفت امریکا اواخر امروز منتشر می‌شود و آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی امریکا نیز فردا منتشر خواهد شد.دفتر نمایندگی تجاری امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا تعلیق تعرفه‌ها بر 34 میلیارد دلار کالای چینی را که روز 28 دسامبر منقضی خواهد شد تمدید کند یا نه؟

ترامپ روز دوشنبه گفته بود انتظار دارد بخش مهمی از توافق تجاری با چین پیش از موعد مقرر به امضا برسد، اما اشاره‌ای به زمان دقیق این توافق نکرده بود.

 

ارسال نظر