کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۸۳

برتری زیست‌محیطی بنزین یورو نسبت به سوپر

شانا| شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت کشور اعلام کرد: بنزین سوپر در دو پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و اصفهان تولید و در کشور توزیع می‌شود. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران طبق قانون مکلف به تولید و توزیع بنزین معمولی و بنزین با استاندارد یورو ۴ است که هم‌اکنون بیشتر از میزان تعهد خود بنزین با کیفیت یورو تولید و در کشور توزیع می‌کند. هم‌اکنون افزون بر بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵، بنزین سوپر نیز تولید و با توجه به محدودیت‌های ذخیره‌سازی و انتقال، در کشور توزیع می‌شود. این در حالی است که بنزین با استاندارد یورو از لحاظ زیست‌محیطی به مراتب پاک‌تر از بنزین سوپر است.

پایتخت برای احتمال سیلاب آماده می‌شود

ایسنا| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از تخلیه روزانه سه میلیون مترمکعب آب از مخازن سدهای پنج گانه تهران برای جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی در پایتخت خبر داد. سیدحسن رضوی اظهار کرد: سدها هم برای سیلاب‌های پاییزی و هم برای سیلاب‌های که ممکن است در بهار سال ۹۹ اتفاق افتد، آماده می‌شود. به گفته وی حجم کل مخازن سدهای پنج گانه تهران ۸۱۷ میلیون مترمکعب است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۷۹ میلیون متر مکعب بوده است ۲۳۹ میلیون مترمکعب بیشتر است. به گفته سیف‌الله آقابیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران، بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است، ماه‌های مهر، آبان و آذر از لحاظ احتمال بارندگی بیشتر از میزان نرمال حتی برای پایتخت خواهد بود. بنابراین لازم است همه تمهیدات لازم برای مدیریت سیلاب، تخلیه ایمن سیلاب در مجاری انتقال آب، رودخانه‌ها و کانال‌ها فراهم شود.

پیش‌بینی رشد تولید نفت عمان

شانا| موسسه اس‌اندپی‌گلوبال پیش‌بینی کرد تولید نفت عمان تا سه سال آینده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری پلاتس، موسسه اس‌اندپی‌گلوبال در گزارشی اعلام کرد تولید نفت عمان که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک در منطقه خاورمیانه است، از رقم کنونی ۹۷۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ میلادی می‌رسد. در گزارش این موسسه آمده است: ما همچنین فرض می‌کنیم که تولید گاز (عمان) نیز افزایش خواهد یافت؛ تولید بالاتر گاز به نوبه خود از توسعه پروژه‌های پتروشیمی، تولید برق و افزایش برداشت نفت، حمایت می‌کند. عمان در حال گسترش فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز است و به تازگی توافق‌های اکتشافی با شرکت‌هایی همچون بی‌پی و انی امضا کرده است.

صادرات نفت اکوادور از سر گرفته شد

رویترز| شرکت دولتی نفت اکوادور با پایان اعتراضات اخیر در این کشور، صادرات نفت خود را از سر گرفت. به گزارش خبرگزاری رویترز از کیتو، پس از آنکه اعتراضات اخیر در اکوادور ضد تدابیر ریاضتی دولت این کشور شرکت پترواکوادور را وادار کرد برای تولید خود وضع فوق‌العاده اعلام کند، این شرکت دولتی روز یک‌شنبه اعلام کرد در حال ازسر‌گیری صادرات نفت خود است. اکوادور وادار شده بود صادرات نفت خود را متوقف و یک خط لوله مهم انتقال نفت را تعطیل کند، زیرا حداقل ۲۰ میدان نفتی در پی اعتراضات عملیات خود را معلق کرده بودند.

 

ارسال نظر