شمارش معکوس برای احداث بزرگ‌ترین مجتمع متانول جهان در ایران

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۵۳

 فارس|

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز تولید بزرگ‌ترین مجتمع متانول جهان در ایران خبر داد و گفت: 5 طرح جدید پتروشیمی در سال 98 بهره‌برداری می‌شود.

علی محمد بساق‌زاده با اشاره به طرح‌هایی که در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری هستند گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به پتروشیمی کاوه، فاز اول پتروشیمی بوشهر که اتان ریکاوری آن به بهره‌برداری رسیده و متانول آن نیز تا یک یا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: از دیگر این طرح‌ها می‌توان به پتروشیمی ایلام در قسمت SRU و الفین نام برد که در بخش SRU که مربوط به شیرین‌سازی خوراک مایع است خوشبختانه این کار در حال انجام است و مرحله پیش راه‌اندازی آن تمام شده است و در قسمت الفین نیز مرحله پیش‌راه‌اندازی در حال انجام است و تا اواخر بهمن ماه مرحله راه‌اندازی را شاهد باشیم.

به گفته این مقام مسوول، یکی دیگر از این طرح‌ها، طرح PVR پتروشیمی تخت جمشید است که کار پیش راه‌اندازی آن تقریبا رو به اتمام است و در مرحله بهره‌برداری است. وی تصریح کرد: محصول این واحد پتروشیمی 50 هزار تنی است که باید اعلام کنم این پروژه از آن قبیل پروژه‌هایی است که لایسنس آن کاملا ایرانی است که این واحد 4 برابر واحد قبلی است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بساق‌زاده اظهار داشت: این واحد دارای گریدهای مختلف واحدهای لاستیک‌سازی است که خوراک آن از پتروشیمی بندر امام و ایلام تامین می‌شود.

وی همچنین به پتروشیمی لردگان اشاره کرد و گفت از دیگر این طرح‌ها که تلاش می‌شود امسال به تولید اولیه برسد همین پتروشیمی لردگان است که البته فاز اول این پتروشیمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی پروژه به سال آینده موکول می‌شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: واحد امونیاک پتروشیمی مسجد سلیمان نیز تلاش بر این است که امسال به بهره‌برداری برسد و مابقی این طرح نیز به سال آینده موکول می‌شود. اما از دیگر این طرح‌ها که احتمالا امسال به بهره‌برداری می‌رسد مجتمع پتروشیمی پارس خاورمیانه است که تلاش می‌شود مرحله پیش راه‌اندازی تا پیش از اتمام سال انجام شود.

 

ارسال نظر