حمایت طلای سیاه در کانال 60 دلار در هر بشکه

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۲۳
حمایت  طلای سیاه در کانال 60  دلار در هر بشکه

 ایرنا| در حالی که قیمت نفت در هفته گذشته به دنبال جنگ تعرفه‌ای بین امریکا و چین با کاهش همراه شد و به حدود ۵۵ دلار در هر بشکه نیز رسید، ‌با اعلام کاهش ذخیره‌سازی امریکا و همچنین پایبندی ۱۵۹ درصدی اوپک به توافق کاهش تولید، با افزایش همراه شده و تا مرز ۶۰ دلار در هر بشکه بالا آمده است.

اگرچه تنش‌های سیاسی این روزها بر بازار نفت سایه انداخته و گاهی باعث رشد می‌شود و گاهی نیز کاهش قیمت‌ها را رقم می‌زند، ‌اما به نظر می‌رسد حساسیت این بازار به عوامل سیاسی کاهش پیدا کرده و به جای آن اخبار مربوط به خود طلای سیاه این روزها سرنوشت قیمت نفت را تعیین می‌کند.تا آنجا که قیمت نفت که با اظهارنظر مقامات امریکایی و چینی مبنی بر افزایش تعرفه‌ها با کاهش همراه شده بود، در رقم‌های پایین دوام چندانی نداشت و با اعلام آمار ذخیره‌سازی نفت در امریکا دوباره عزم صعود کرد.

آمارها نشان داد ذخیره‌سازی نفت امریکا در هفته گذشته بیش از انتظارها کاهش یافته است و این مساله نگرانی‌ها درباره پیامدهای منفی جنگ تجاری امریکا و چین را تا حدی خنثی کرد.

از سوی دیگر به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت به ۱۵۹ درصد و میانگین پایبندی از آغاز این سال به ۱۳۴ درصد رسیده است.

این سطح بالا از پایبندی سبب شده است ابهام‌های ناشی از نگرانی درباره رشد اقتصادی در بازار نفت خنثی شوند.توافق جهانی کاهش تولید نفت در کنار استمرار رشد مطلوب تقاضای نفت تاکنون توانسته است رشد ذخیره‌سازی نفت در جهان را مهار کند و احتمالا سبب کاهش ذخیره‌سازی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی می‌شود.این عوامل رشد ۳۸ سنتی را برای نفت برنت به همراه داشت تا در نهایت این نفت در هر بشکه به قیمت ۵۹ دلار و ۴۱ سنت معامله شود. نفت شاخص امریکا نیز ۵۸ سنت گران‌تر از قیمت‌های پایانی دیروز قیمت خورد و به ۵۵ دلار و ۵۱ سنت رسید.

 

ارسال نظر