کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۰۶

کاهش سهمیه بنزین کارت جایگاه‌داران

ایرنا| از اول شهریورماه، لیتراژ (میزان) سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه عرضه سوخت در هر بار، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی از روز نخست شهریور ماه اعمال محدودیت در لیتراژ کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها اجرا شد.

به این وسیله به هموطنان تاکید می‌شود برای سهولت در سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.یادآوری می‌شود میزان لیتراژ در هر بار سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی همان ۶۰ لیتر است.

ضمنا چنانچه به هر دلیلی مراجعه‌کنندگان، کارت سوخت به همراه نداشته باشند در تمام جایگاه‌ها کارت آزاد موجود است.

کشف میدان جدید نفتی در سودان جنوبی

ایسنا| وزیر نفت سودان جنوبی اعلام کرد این کشور یک اکتشاف کوچک نفتی در ایالت نیل شمالی داشته که اولین اکتشاف آن از زمان استقلال در ۲۰۱۱ بوده است.به گزارش رویترز، وزیر نفت سودان جنوبی اعلام کرد این کشور یک اکتشاف کوچک نفتی در ایالت نیل شمالی داشته که اولین اکتشاف آن از زمان استقلال در 2011 بوده است. اکتشاف نفت به خاطر جنگ و بی‌ ثباتی در سودان متوقف شده بود. میدان نفتی جدید در منطقه آدار از این ایالت، 5.3 میلیون بشکه نفت قابل بازیافت دارد و به میادین نفتی پالوچ متصل خواهد شد. این میادین نفتی توسط شرکت نفت‌دار مدیریت می‌شوند.وزیر نفت سودان گفت: «تولید تا انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. فعلا ما خیلی هیجانزده هستیم. طی چند هفته آینده اکتشاف در اولویت خواهد بود. ما در سراسر سودان جنوبی حرکت خواهیم کرد».سودان تقریباً تمام درآمد خود را از نفت به دست می‌آورد و تولیدش را تقویت کرده است. این کشور در حال حاضر 180 هزار بشکه در روز تولید دارد و سعی دارد اقتصاد خود را پس از جنگ داخلی 5 ساله بازسازی کند.در 2012، یک درگیری با سودان بر سر هزینه‌های خط لوله باعث شد سودان جنوبی صنعت نفت خود را برای بیش از یکسال ببندد. این تعطیلی اقتصاد این کشور را فلج کرد و راه درامد سربازان و نیروهای خدمات شهری را بست. چند ماه بعد، این کشور درگیر جنگ داخلی شد. اکثر زیرساخت‌های نفتی این کشور شرق آفریقا طی جنگ داخلی ویران شد. حدود 400 هزار نفر کشته شدند و بیش از یک سوم 12 میلیون جمعیت آن آواره شدند.

 

ارسال نظر