چالش اوپک با تولید نفت امریکا

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۶۰

ایسنا|یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در بازار جهانی نفت وجود دارد، پیرامون تولید نفت امریکا است و شاید اوپک به دانستن هیچ چیز جز اینکه تولید نفت امریکا چه زمانی رو به کاهش می‌رود علاقه نداشته باشد.

رشد تولید نفت امریکا در یک دهه گذشته، کنترل اوپک روی بازارهای جهانی نفت را کمتر کرده است. در کمتر از مدت هشت سال، تولید نفت امریکا از پایین شش میلیون بشکه در روز به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است. این افزایش تولید تنها دلیلی است که قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود نکرده است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد استراتژی اوپک، انتظار برای آغاز کاهش تولید امریکا است تا بتواند دوباره کنترل بازارهای نفت را به دست بگیرد.ممکن است این انتظار طولانی نشود. رشد تولید نفت در منطقه پرمیان باسین که مهم‌ترین منطقه تولید نفت در امریکاست، آهسته شده است و البته این کاهش تولید تنها به این منطقه منحصر نبوده است. اما در حالی که تمامی توجهات به مناطق تولید نفت و گاز شیل دوخته شده، تولید نفت فراساحلی نیز رشد قابل توجهی داشته است. طی یک دهه گذشته، تولید نفت منطقه گلف کاست امریکا از حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز به دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی امریکا روند نزولی اندک تولید نفت امریکا از ماه مه را گزارش کرده است. اما پرسش اصلی این است که آیا یک روند غیرطبیعی است یا سرآغاز یک روند مستمر خواهد بود.آمار رسمی که هفته گذشته از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا منتشر شد، نشان داد تولید نفت خام امریکا در ماه مه ۲۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۲.۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمار تولید آوریل مورد بازبینی قرار گرفت و با ۲۸ هزار بشکه در روز کاهش، ۱۲.۱۳ میلیون بشکه در روز اعلام شد.

 

 

ارسال نظر