کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۷۲

رایزنی روسیه و عربستان بر سر سطح تولید نفت

شانا| الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که کشورش در ماه ژوئیه امسال تولید نفت خود را فراتر از توافق با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش کاهش داده است.به گزارش پایگاه خبری وستنیک کاوکازا، نواک گفت: در ماه ژوئیه، روسیه تعهدهای خود طبق (توافق) اوپک و متحدانش را اجرا کرد. تا پایان ژوئیه، تولید در مقایسه با ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۹۰ هزار بشکه کمتر بود.وزیر انرژی روسیه افزود: در ماه اوت سال ۲۰۱۹ میلادی روسیه قصد دارد تولید خود را در سطح مورد توافق با اوپک و متحدانش حفظ کند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، دیدار داشته و تأکید کرده که عربستان همچنان به توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند است.در بیانیه الفالح آمده است: ما تأیید می‌کنیم که به برگزاری چنین نشست‌هایی میان دو کشور ادامه می‌دهیم تا استمرار پیشرفت، مشارکت، توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت مشترک را تضمین کنیم.

توافق عراق و کویت در میدان‌های مشترک نفتی

شانا| عراق و کویت برای مطالعه درباره توسعه مشترک میدان‌های نفتی مرزی دو کشور توافق امضا کردند.به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد، عراق و کویت با موسسه مشاوره انگلیسی ئی‌آرسی اکویپوز قراردادی امضا کردند تا درباره توسعه مشترک میدان‌های نفتی در مرز دو کشور، مطالعه انجام دهد.

عبدالمهدی العمیدی، مدیرکل بخش قراردادها و مجوزهای نفتی در وزارت نفت عراق، اعلام کرد قرارداد یاد شده گامی مهم در تقویت روابط دو جانبه کویت و عراق است.وی اعلام کرد که شرکت مشاوره انگلیسی، همه داده‌های مربوط به ذخایر و دیگر اطلاعات میدان‌های مشترک را ارایه می‌کند و این مساله راه را برای سرمایه‌گذاری مشترک عراق و کویت، هموار می‌کند.میدان‌های مرزی عراق و کویت پیش از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ میلادی و در جریان آن، یکی از منابع اصلی اختلاف دو کشور بوده است. این قرارداد در سالگرد آغاز جنگ خلیج فارس امضا شد.

 

ارسال نظر