کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۰:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۴۹۸۱۹

تکذیب خبر فارس از دعوای گازی با ترکمنستان

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تکذیب خبر منتشر‌شده در برخی رسانه‌ها درباره پرونده گازی ایران و ترکمنستان، گفت: پرونده داوری بین شرکت‌های ملی گاز ایران و ترکمن گاز ترکمنستان اکنون در محکمه داوری بین‌المللی در حال بررسی است. به گزارش شرکت ملی گاز ایران، به دنبال انتشار خبری با عنوان «ایران برنده مرحله نخست دعوای گازی با ترکمنستان/ ترکمن‌ها باید غرامت پرداخت کنند»، محمد عسگری، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد: پرونده داوری بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز ترکمنستان، اکنون در محکمه داوری بین‌المللی در حال بررسی است و تاکنون منجر به صدور رأی به نفع هیچ‌یک از طرفین پرونده نشده است. بدیهی است هرگونه اخباری در این باره، بطور مشخص به وسیله شرکت ملی گاز ایران و در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایران به تکنولوژی تعمیر توربین دست یافت

ایلنا| مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اجرای همه پروژه‌های تعمیرات پیشگیرانه و اساسی توربین‌های گاز با استفاده از توان پیمانکاران داخلی، دست یابی به دانش تعمیرات خاص در بخش ارتعاشی روتور توربین‌های گازی زیمنس را از دیگر دستاوردهای متخصصان داخلی برشمرد.سعید توکلی گفت: تعمیرات رفع ارتعاشات حرارتی در توربین تاسیسات تقویت فشار گاز جهرم منطقه 5 عملیات انتقال گاز با دانش متخصصات شرکت انتقال گاز ایران و شرکت‌های داخلی ضمن بی‌نیاز کردن ایران از خدمات کارشناسی خارج از کشور برای هر توربین 350 هزار یورو صرفه جویی ارزی در بر داشته است.وی افزود: سال‌های متمادی، امکان بهره‌برداری از تعدادی از این توربین‌ها در اثر ارتعاشات حرارتی وجود نداشت که با انجام تعمیرات به روش خاص توسط کارشناسان توانمند ایرانی و پس از تست عملکرد هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

تکذیب آتش‌سوزی در پتروشیمی تندگویان

شانا| روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان وقوع هرگونه آتش‌سوزی در واحدهای عملیاتی و فرآیندی این مجتمع را تکذیب کرد.شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همزمان با انتشار اخباری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در این مجتمع پتروشیمی اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند امروز هیچ‌گونه حادثه‌ای در پتروشیمی تندگویان به وقوع نپیوسته است.

براساس این گزارش، در پمپ یکی از واحدها، نشت روغن اتفاق افتاد و تیم‌های امداد و آتش‌نشانی برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی در محل نشت روغن اسقرار یافتند که خوشبختانه با رفع مشکل فنی از صورت گرفتن هرگونه حادثه و آتش‌سوزی در این واحد جلوگیری شد.

تولید در مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان بدون کوچک‌ترین اختلالی ‌هم‌اکنون ادامه دارد و هیچ‌گونه توقف یا کاهش تولیدی در هیچ کدام از خطوط وجود ندارد.

 

ارسال نظر