کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۵۲

دستگیری سارقان نفت در میدان یادآوران

شانا| حراست شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) باند سارقان نفت خام و فرآورده‌های نفتی را در محدوده میدان یادآوران کشف کرد و اعضای این باند را به مراجع ذی‌ربط تحویل داد.

ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه در پی چند شب کمین و هوشیاری کارکنان حراست شرکت مهندسی و توسعه نفت، باند سارقان نفت خام و فرآورده‌های نفتی در محدوده میدان یادآوران کشف و به مراجع ذی‌ربط تحویل شد.

بر اساس این گزارش، این عملیات با همکاری و هماهنگی فرمانده انتظامی پاسگاه حمید و کلانتری ۲۸ ملاشیه انجام شد. در این عملیات یک دستگاه تریلر با تانکر ۳۰ هزار لیتری و یک دستگاه خاور با مخزن ۶ هزار لیتری توقیف و پنج سارق که در مناطق آزادگان، کارون، مارون، اروندان، جفیر و ماهشهر فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت سرقت و قاچاق نفت خام و فرآورده‌های نفتی انجام داده بودند، دستگیر شدند.

ارمنستان در پی استمرار خرید گاز ایران

ایلنا| ارمنستان بر توسعه روابط با تهران تاکید کرد و گفت: نمی‌توانیم از خرید گاز ایران چشم پوشی کنیم. به گزارش میدل اسیت مانیتور، «آرارات میرزویان» رییس پارلمان ارمنستان گفت: اقتصاد ارمنستان از تحریم‌های امریکا علیه ایران متضرر شده و ما نمی‌توانیم از خرید گاز ایران چشم پوشی کنیم. وی افزود: ما می‌خواهیم بگوییم که امریکا به ارمنستان فشار نیاورد. ایروان نمی‌تواند چنین بهایی را بپردازد. میرزویان در ادامه خاطرنشان کرد: ارمنستان تمایل به توسعه روابط با امریکا را دارد. ولی در عین حال روابط با ایران هم برای ما مهم است.

امریکا در تدارک اسکورت نفتکش‌ها

ایلنا| به گزارش رویترز، مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع امریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: امریکا می‌خواهد طرحی برای ایجاد ائتلاف در جهت تامین امنیت کشتی‌رانی در خلیج فارس ارایه کند. وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در این خصوص گفت: هدف این طرح مقابله با تلاش‌های ایران برای جلوگیری از کشتیرانی در خلیج‌فارس است.

این مقام امریکایی افزود: اسکورت نظامی نفتکش‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، مانع از حمله بیشتر به کشتی‌ها خواهد شد.

توقف صادرات نفت جنوب عراق

ایسنا| آتش‌سوزی در پایانه صادرات نفت فراساحلی بصره فعالیت‌های بارگیری نفت خام را روز سه‌شنبه بطور موقت متوقف کرد، اما بارگیری نفت پس از خاموش شدن آتش، از سرگرفته شد.

منابع آگاه در شرکت نفت بصره و یک مقام بندری اعلام کردند: آتش‌سوزی در بخش مسکونی کارکنان پایانه روی داد و آسیب مستقیمی به زیرساخت نفتی نزد. یک مقام بندر بصره اظهار کرد: آتش‌سوزی ساعت پنج صبح به وقت محلی روی داد و دو ساعت بعد خاموش شد و این بندر بنا بر دلایل ایمنی، فعالیت‌های بارگیری نفت را به مدت سه ساعت متوقف کرد.

شرکت دولتی نفت بصره در بیانیه‌ای اعلام کرد: بندر بصره فعالیت‌های کامل خود را از سر گرفته و هیچ توقفی در فعالیت سکوهای صادرات نفت وجود نداشته است. ظرفیت بارگیری پایانه بصره حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

براساس گزارش رویترز، عمده صادرات نفت عراق از پایانه‌های جنوبی این کشور انجام می‌گیرد که منبع بیش از ۹۵ درصد درآمد دولت عراق هستند.

وضع ذخایر بنزین مطلوب است

فارس|مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در حال حاضر در صنعت پالایش روزانه 110 میلیون لیتر بنزین با کیفیت تولید می‌شود و خوراک دریافتی پالایشگاه‌ها به بیش از 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده که موفقیت بزرگی در جنگ اقتصادی به حساب می‌آید.

علیرضا صادق آبادی در نشست سالانه مجامع حراست این شرکت با اشاره به اینکه سختی‌های سال 97 با شیرینی و حلاوت خودکفایی در تولید بنزین پشت سر گذاشته شد، گفت: برای این دستاورد بزرگ از همه همکاران با وجود دشواری‌ها تشکر می‌کنم.

صادق آبادی تصریح کرد: در این میان زحمات همکاران حراست با مدیریت رییس سازمان حراست وزارت نفت در حل مشکلات قابل تقدیر است. وی پایداری در تولید بنزین و کیفیت آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امسال هیچ گونه دغدغه و نگرانی در زمینه تولید و تامین سوخت کشور نداریم و ذخایر سوخت کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. صادق آبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت گردش بالای مالی در صنعت نفت و لزوم صیانت و حراست از آن افزود: میزان تخلفات کشف شده در صنعت نفت نسبت به گردش بسیار بالای مالی، بسیار ناچیز است و نشان از سلامت مالی کارکنان و مدیران زحمتکش این صنعت و تلاش تمام همکاران در سازمان حراست و نهادهای نظارتی برای صیانت از درآمدهای صنعت نفت دارد. وی افزود: البته تاکید مقام عالی وزارت به صفرشدن تخلفات و برخورد بسیار قاطع با متخلفین است.

 

ارسال نظر