کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۷۶۴

آتش‌سوزی در بندر نفتی بصره

ایلنا| منبعی در نیروی دریایی عراق روز گذشته از وقوع آتش‌سوزی در بندر نفتی بصره خبر داد.به گزارش بغداد الیوم، منبعی در نیروی دریایی عراق اعلام کرد بندر بصره که نقش حیاتی در عملیات صادرات نفت خام این کشور به بازارهای جهانی دارد، صبح روز سه‌شنبه دچار حرق شد.وی در ادامه گفت: «تیم ویژه دفاع شهری تمام تلاش خود را برای خاموش کردن آتش به کار گرفتند.» «صفاء المالکی»، مدیرکل شرکت عمومی بنادر عراق اعلام کرد: «تمام پرسنل نیروی دریایی و کارکنان شرکت نفت از محل حادثه خارج شده و این حادثه هیچ خسارت انسانی نداشته است. دلیل آتش‌سوزی اتصال برق در یکی از منازل مسکونی بوده است».

ناکامی هند در جبران نفت ایران

تسنیم| رویترز اعلام کرد واردات هند در ماه ژوئن 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین حد طی 4 ماه اخیر رسید که نشان می‌دهد مصرف در سومین اقتصاد بزرگ آسیا کاهش یافته است.واردات نفت هند در ژوئن امسال یعنی یک ماه پس از لغو معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران 13.33 درصد کاهش داشت و به 11.03 میلیارد دلار رسید که نشان می‌دهد این کشور نتوانسته است جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند.یک اقتصاددان ارشد در فایننشال هلدینگز گفت: «این سقوط در واردات نشانه مثبتی نیست. نشانه‌ای جدی از رکود است».صادرات کالای هند هم در ژوئن برای اولین‌بار طی 9 ماه گذشته سقوط کرد. توقف نسبی فعالیت ریلاینس اینداستریز، اپراتور بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی جهان در غرب ایالت گجرات و مجتمع پالایشگاهی مانگالور باعث کاهش صادرات محصولات پالایشی هند شده است.

کاهش درآمد نفتی لیبی

ایسنا| درآمد نفتی لیبی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با کاهش روبرو شد و به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید. مانند اکثر اعضای اوپک، نفت ستون فقرات اقتصاد لیبی است و ۹۲.۸ درصد از کل درآمد این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ را تشکیل داد.با وجود درآمد کمتر، گزارش ماهانه اوپک به نقل از آمار منابع ثانویه نشان داد تولید نفت لیبی در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. قیمت سبد اوپک در نخستین هفته ژانویه حدود ۱۰ دلار کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.بر اساس گزارش اویل پرایس، منازعه در لیبی حفظ جریان تولید نفت را در شرایطی که قیمت پایین‌تر نفت اهمیت حفظ تولید را بیشتر از گذشته کرده، دشوار ساخته است. با این حال تحلیلگران موسسه «آی اچ اس مارکیت» پیش‌بینی کرده‌اند تولید نفت لیبی ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر