نفت به جای مطالبه از دولت

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۸۳

گروه انرژی|آن‌طور که به نظر می‌رسد قرار است ساز و کاری طراحی شود که طی آن بعضی از پیمانکاران حوزه انرژی به جای دریافت مطالبات پولی خود از دولت «نفت خام» دریافت کنند. محسن طرز‌طلب گفته است که این موضوع در قانون بودجه هم پیش‌بینی شده است.

 مدیرعامل شرکت حرارتی با اشاره به اینکه پیمان‌کاران بزرگ انرژی موافق تسویه مطالبات خود با دولت در مقابل دریافت نفت خام هستند گفت: تدوین آیین‌نامه تهاتر نفت برای تسویه مطالبات پیمان‌کاران آغاز شده است.

محسن طرزطلب در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران برق که گفته می‌شود با نفت تسویه خواهد شد، گفت: سازوکار پرداخت مطالبات پیمانکاران برق با نفت در دولت در حال تدوین است که البته این موضوع در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.وی افزود: در تبصره یک بند «ی»

پیش‌بینی شده تا 40 هزار میلیارد تومان از این محل تسویه و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد بنابراین این اقدام بابت مطالبات پیمانکارانی که طرح‌های تملک دارایی سرمایه را انجام می‌دهند اگر بتوانند نفت دریافت کنند با یک سازوکاری در قبال مطالبات مسجّل شده تا پایان سال گذشته، نفت خام دریافت کنند.طرزطلب در پاسخ به این سوال که آیا پیمانکاران بزرگ مثل «مپنا» از این موضوع استقبال می‌کنند گفت: دولت در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که بر اساس آن اگر پیمانکاری علاقه‌مند بود با چه سازوکاری تأیید صلاحیت شوند و با چه قیمت، چه شکل و روشی و اینکه توسط چه کسی این برنامه تأیید شود این نفت خام را دریافت کند.

طرزطلب افزود: قصد نام بردن پیمانکاری را ندارم اما پیمانکاری از این موضوع استقبال می‌کند که مشتری و خریدار نفت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پاسخ به این سوال که پیمانکاران انرژی همواره دوست دارند مطالبات خود را با پول نقد تسویه کنند؛ آیا واکنشی از سوی شرکت‌ها و پیمانکاران انرژی در این خصوص وجود داشته است، اظهار داشت: اکثر پیمانکاران برق با دریافت نفت خام به جای مطالبات خود موافق بوده‌اند هر چند این پیمانکاران موافق، پیمانکاران بزرگی هستند که توانمندی معامله آن را داشته باشند.

 

ارسال نظر