کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۴۴

سوخت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان

شانا| نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از آماده شدن محموله‌های سوخت اضطراری برای ارسال به مناطق زلزله‌زده شمال خوزستان خبر داد و اظهار کرد: همه نواحی تابعه، انبارهای سوخت و تانکرهای سوخت‌رسان در پی زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان و بخش گلگیر در حالت آماده‌باش هستند و آمادگی لازم برای سوخت رسانی فوری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سوخت‌رسانی به صورت عادی در مناطق زلزله‌زده شمال خوزستان ادامه دارد و تاکنون وقفه‌ای در عرضه سوخت در این مناطق به وجود نیامده است، ادامه داد: زلزله ۵.۷ ریشتری، خساراتی به جایگاه‌های عرضه سوخت وارد نکرده و سوخت‌رسانی به صورت عادی در جریان است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز با استقرار جایگاه‌های عرضه سوخت سیار و ارسال محموله‌های سوخت اضطراری، آماده سوخت‌رسانی پایدار به مناطق زلزله‌زده کشور است. مجاهد سعدی آل‌کثیر از آمادگی شرکت پخش منطقه آبادان برای استقرار جایگاه عرضه سوخت سیار در شهرستان و روستاهای زلزله‌زده مسجدسلیمان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع زلزله در شهرستان مسجدسلیمان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان آمادگی استقرار جایگاه سیار عرضه سوخت نفت سفید در مناطق آسیب‌دیده این شهرستان را دارد تا درصورت بروز هرگونه مشکل احتمالی مردم این شهرستان و روستاهای اطراف آن امکان دسترسی سریع و آسان به سوخت مورد نیاز را داشته باشند.

کاهش پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید

شانا| نظرسنجی از فعالان بازار نشان داد در ماه ژوئن امسال پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق جهانی کاهش تولید نفت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مارکتواچ، نظرسنجی موسسه پلاتس نشان داد تولید نفت اوپک در ماه ژوئن امسال ۳۰ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز بود که تغییری نسبت به ماه مه این سال نداشت.با این همه، پایبندی اعضای اوپک به سهمیه تولید خود در ماه ژوئن کاهش داشت.

۱۱ عضو اوپک که موظف به کاهش تولید خود هستند، همچنان در مجموع به سهمیه تولید خود پایبند بودند، اما این رقم از ۱۱۷ درصد در ماه مه امسال به ۱۰۴ درصد در ماه ژوئن کاهش یافت.تولید نفت عربستان در ماه ژوئن با ۱۵۰ هزار بشکه افزایش به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

اختلاف روس‌ها درباره منشأ نفت آلوده

ایسنا| شرکت خط لوله ترانس‌نفت روسیه از شرکت تولیدکننده روس‌نفت انتقاد کرد و مدعی شد که روس‌نفت در کنترل کیفیت نفت کوتاهی کرده است.

ترانس‌نفت اعلام کرد که روس‌نفت تمایلی به کمک برای حل بحران نفت آلوده در شبکه خطوط لوله دروژبا که اواخر آوریل آغاز شد، نداشته است و این تولیدکننده بدون هیچ دلیلی به دنبال دریافت خسارت است.

روس‌نفت اعلام کرد بیانیه ترانس‌نفت را با حیرت و تأسف خوانده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد به جای این اظهارات نه چندان سازنده، مایل بودیم تدابیر روشن‌تری برای این مشکل مشاهده کنیم.

این دو شرکت با وجود تکذیب اختلاف میان ایگور سچین و نیکولای توکارف، مدیران عامل‌شان در گذشته مکرراً سر مسائل متعددی اختلاف پیدا کرده‌اند و سال گذشته بود که به صلح رسیده بودند.

روزنامه کومرسانت روسیه در ژوئن گزارش کرده بود که روس‌نفت از شرکت بل نفت‌خیم بلاروس تقاضای ۱۵۵ میلیون دلار و از شرکت اورلن لهستان ۰.۴۵ میلیون دلار درخواست خسارت کرده است و می‌خواهد ترانس‌نفت تضمین کند که این خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.بر اساس گزارش رویترز، ترانس‌نفت همچنین اعلام کرده که روس‌نفت مانع از یک لایحه حمل خط لوله شده که شامل تدابیر کنترل کیفیت نفت است.

 

ارسال نظر