طلای سیاه در کانال 64 دلار

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۴۲

گروه انرژی| قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی ابتدا تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز تقاضا برای نفت به دلیل تداوم اختلافات تجاری جهانی، کاهش پیدا کرد، اما در ادامه روز نرخ‌ها روند صعودی به خود گرفت و بازار به سود رسید.

بهای معاملات آتی شاخص جهانی نفت خام، برنت روز سه‌شنبه با 33 سنت معادل 0.51 درصد رشد نسبت به آخرین معاملات روز دوشنبه به 64 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام امریکا نیز با 21 سنت معادل 0.36 درصد افزایش با 57 دلار و 87 سنت در هر بشکه معامله شد.

قیمت‌های نفت صبح دیروز به خاطر نگرانی‌های مداوم نسبت به احتمال ضعیف شدن تقاضا به دلیل جنگ تجاری امریکا و چین تحت فشارهای کاهشی قرار گرفتند. جنگ تجاری وارد دومین سال خود شده و به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی که روی رشد تقاضا برای نفت تأثیر می‌گذارد، آسیب زده است. این کشورها بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت جهان هستند.به گزارش رویترز، آماری که روز سه‌شنبه از سوی دولت ژاپن منتشر شد نشان داد: دستمزدهای واقعی در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است. همچنین سفارش‌های ماشین‌آلات بیشترین کاهش را در هشت ماه اخیر داشت که نشان می‌دهد تنش‌های تجاری جهانی به سرمایه‌گذاری شرکت‌ها لطمه زده است. این کشور چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام در جهان است.

استفن اینس از شرکت ونگارد مارکت در این باره گفت: چشم‌انداز اقتصاد جهانی ضعیف‌تر قیمت‌های نفت را تحت فشار نزولی قرار داده است، اما تنش‌ها در خاورمیانه ذهن بازار را نسبت به احتمال ریسک عرضه نگران کرده است و از قیمت‌های نفت در میان مدت پشتیبانی می‌کند.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر موسسه اوآندا در تورنتو نیز گفت: «طولانی شدن جنگ تجاری بدان معناست که نباید منتظر حل و فصل آن در آینده نزدیک بود و این موضوع همچنان عاملی نفتی برای بازار نفت خواهد بود، زیرا افت رشد اقتصادی به معنای کاهش تقاضا برای نفت است.»بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، آمار صنعتی و رسمی که روز سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند، احتمالاً نشان خواهند داد ذخایر نفت امریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و سطح آن ۳.۶ میلیون بشکه پایین آمده است. این داده‌ها می‌توانند توضیح‌دهنده افزایش قیمت نفت در ادامه روز سه‌شنبه باشند.

 

ارسال نظر