کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۵۸

کارت سوخت در آستانه راه‌اندازی

ایلنا| روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی توضیحاتی به دارندگان کارت هوشمند سوخت توصیه کرد که حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند.

در متن این توضیحات آمده است: «نظر به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مرداد ماه امسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به آدرس سایت wwww.niopdc.ir مراجعه کنند».

رشد نفت شیل در سرازیری

ایسنا| نرخ رشد سریع صنعت نفت شیل امریکا احتمالاً سال گذشته به پیک خود رسید و به دلیل درخواست سود مالی از سوی سرمایه‌گذاران بر سر افزایش تولید، آهسته شده است.

چهار شرکت تحقیقاتی انرژی و دولت امریکا پیش بینی کرده‌اند حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز تولید جدید نفت شیل امریکا امسال وارد بازار می‌شود که در مقایسه با حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ کمتر است.

نرخ رشد آهسته‌تر به اوپک و متحدانش که از ژانویه با هدف جلوگیری از اشباع عرضه در بازار نفت، کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را اجرا کرده‌اند امکان می‌دهد از کاهش بیشتر تولید اجتناب کنند. اما از سوی دیگر شرکت‌های خدمات انرژی که امیدوار بودند تولیدکنندگان شیل بودجه حفاری خود را افزایش دهند را تحت فشار قرار می‌دهد.

نرخ رشد سریع شیل در یک دهه گذشته، جریان تجارت را تغییر داده و اوپک را وادار کرده است برای تقویت قیمت‌ها، تولید خود را محدود کند. انتظار می‌رود وزیران اوپک در دیدار روز جاری خود در وین با تمدید توافق کاهش تولید موافقت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکل‌های حفاری نفت که معیاری برای سنجش تولید آینده است در ژوئن به پایین‌ترین سطح در ۱۶ ماه اخیر سقوط کرد که به دلیل کاهش بودجه حفاری شرکت‌های شیل بود.

ناتوانی کره از جایگزینی نفت ایران

تسنیم| در پی خودداری امریکا از تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران، واردات نفت کره جنوبی در ژوئن ۱۴.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۸۳.۹ میلیون بشکه رسید.

اطلاعات اولیه وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نشان می‌دهد واردات نفت این کشور در ژوئن 14.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به 83.9 میلیون بشکه رسیده است.

کره جنوبی در ژوئن 2019، 83.9 میلیون بشکه و در می‌2019، 84.1 میلیون بشکه نفت وارد کرد، در حالی که واردات نفت این کشور در ژوئن 2018 برابر با 98 میلیون بشکه بود.

در این آمار اشاره‌ای به کشورهای صادرکننده نفت به کره نشده است اما در حالی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژوئن کاهش قابل توجهی داشته است که دولت امریکا در ماه می‌از تمدید معافیت این کشور برای واردات نفت ایران خودداری کرده است. کل واردات نفت کره در ماه می‌11.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

 

ارسال نظر