کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۹۷

کاهش اندک صادرات نفت عراق

تسنیم| صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور به ۳.۴۴ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن رسید که این رقم نسبت به ماه قبل ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است. در ماه می، میانگین صادرات از بنادر جنوبی بصره 3.441 میلیون بشکه در روز بود.به گزارش رویترز، تعمیرات در یک بخش از خط لوله دریایی در خلیج فارس که نفت خام را به بنادر بصره می‌رساند، صادرات را سه روز در اواسط ژوئن کند کرد.عراق بیش از 110 میلیون بشکه نفت خام در ماه می ‌صادر کرد که 7 میلیارد دلار برای آن درآمد داشت.

بی‌رغبتی چینی‌ها به گاز امریکا

ایسنا| سرمایه‌گذاران چینی رغبتی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های LNG امریکا نشان نمی‌دهند. بانک سیتی در یادداشتی اعلام کرد که چین نه تنها قراردادهای LNG با امریکا را مسکوت گذاشته است، بلکه به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود در امریکا را نیز مجدداً ارزیابی می‌کند.

به گزارش اویل‌پرایس، مسکوت شدن سرمایه‌گذاری‌های چینی مشکل جدی برای تولیدکنندگان LNG امریکا به شمار می‌رود؛ به خصوص آنهایی که هنوز تولید و صادراتشان را آغاز نکرده‌اند و با رقابت شدید از سوی استرالیا، قطر، روسیه و تازه واردهایی مانند آرژانتین، پاپوا گینه نو و در میان مدت، موزامبیک مواجه هستند.ظرفیت LNG امریکا ممکن است امسال به نرخ فرآوری روزانه ۸.۸ میلیارد فوت مکعب و تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰.۱ میلیارد فوت مکعب افزایش پیدا کند که در مقایسه با ۳.۸ میلیارد فوت مکعب در سال ۲۰۱۸ رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد، اما رشد پیش‌بینی شده مشروط به این خواهد بود که شرکت‌های مسوول پروژه‌ها بتوانند قراردادهای بلندمدت با خریداران منعقد کنند.

کاهش بیش از توافق نفت روسیه

تسنیم| وزیر انرژی روسیه گفت این کشور تولید نفت خود را در ژوئن بیش از سهمیه‌اش طبق توافق اوپک کاهش می‌دهد. به گزارش رویترز، الکساندر نواک گفت تولید روزانه روسیه در حال حاضر با 228 هزار بشکه در روز کاهش مطابق با توافق کاهش تولید اوپک است ولی تولید در اوایل همین ماه کم‌تر از حد توافق شده بود.تولید نفت روسیه در ماه می‌11.11 میلیون بشکه در روز بود که کمتر از 11.23 میلیون بشکه ماه آوریل است. دلیل این کاهش بسته شدن خط لوله نفت دروژبای روسیه به خاطر آلودگی نفتی بود.

 

ارسال نظر