هجمه علیه وزارت نفت از تخاصم سیاسی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۲۶

گروه انرژی| وزیر اسبق نفت با اشاره به اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مثل دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در زمینه مقایسه فروش نفت در دوره قبل تحریم و اکنون گفت: انتقادات او را باید به حساب رقابت گذاشت. اکنون شرایط سخت‌تر شده است، طرح این مباحث ناشی از مخاصمات سیاسی است.در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تقریبا هر روز خبری جدید از انتقاد به وزارت نفت مخابره می‌شود. از توئیت سعید جلیلی و مقایسه میزان فروش نفت در دولت فعلی با دولت احمدی‌نژاد، تا پیغام بابک زنجانی از زندان و ادعای فساد مالی مدیر مالی وزارتخانه که وجود خارجی ندارد و کارتخوان و پیدا شدن طلا در دفتر وزیر و ....

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره این هجمه‌ها به وزارتخانه و وزیر نفت اظهار داشت: اعتقاد من این است که روندی در کشور شکل گرفته که حتی در شرایط تحریم هم منافع ملت در موضوع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی حفظ شود. به عبارت دیگر به گونه‌ای عمل می‌شود که دوباره شرایط فسادآمیز گذشته که هنوز پرونده‌های آن باز است، ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: بنابراین در شرایط کنونی و سخت تحریم طرح این مباحث، کمکی به کشور نمی‌کند و حتی ممکن است دست وزارت نفت را در اینکه بتواند نفت کشور را صادر کند، ببندد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: صادرات نفت با ملاحظه‌کاری‌های قانونی جدی در وزارت نفت صورت می‌گیرد و طرح این مباحث در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

محمد غرضی نیز گفت: وزارت نفت طبق قانون عملیات فروش نفت را اجرایی کرده و خارج از آن کاری نمی‌کند.

وی افزود: طبق مجوزهایی که از سوی دولت به وزارت نفت داده می‌شود نسبت به صادرات اقدام می‌شود و گزارش تمامی اقدامات هم ارایه می‌شود.

وزیر اسبق نفت با اشاره به اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مثل دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در زمینه مقایسه فروش نفت در دوره قبل تحریم و اکنون گفت: انتقادات او را باید به حساب رقابت گذاشت. اکنون شرایط سخت‌تر شده است، طرح این مباحث ناشی از مخاصمات سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا وزارت نفت متکی به وزیر نیست و از تمامی امکانات و استعدادها از کارگر عملیاتی تا متخصصین اوپک همگی به‌کار گرفته شده‌اند تا تحریم‌ها را دور بزنیم. همان‌گونه که در زمان جنگ نیز بیشترین کمک را این وزارتخانه از آزادسازی آبادان گرفته تا فروش نفت برای مقابله با جنگ داشت، تماما بستگی به قدرت پنهان وزارت نفت داشت.

غرضی تاکید کرد: قطعا وزارت نفت در شرایط کنونی نیز به خوبی از پسِ مشکلات برخواهد آمد و نیازی نیست از بیرون و برخی مدعیان را برای مقابله با حملات مشارکت دهد.

 

ارسال نظر