کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۴۳

نگرانی هند از تنش‌های نفتی

ایسنا|وزیر نفت هند درباره ناآرامی در منطقه که قیمت‌های نفت را به سطح بالایی افزایش داده و هند را تحت فشار مالی بیشتری قرار داده است، با همتای سعودی خود صحبت کرد. دارمندرا پرادهان، در توییتی نوشت: نگرانی خود را درباره تحولات اخیر که به افزایش قیمت‌های نفت منجر شد ابراز کردم و حساسیت مصرف‌کنندگان هند به نوسان قیمت نفت را متذکر شدم. وزیر نفت هند همچنین اظهار کرد که هفته گذشته با امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده و این کشور به هند اطمینان داده است که تأمین نفت برای هند مختل نخواهد شد. بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت بالای نفت مایه نگرانی هند است زیرا اقتصاد این کشور به نوسان قیمت نفت به‌شدت حساس است. این کشور مدت‌ها با قیمت مناسب و شرایط اعتباری مطلوب نفت از ایران خریداری می‌کرد و بخش عظیمی از نیازهای نفتی خود را با واردات تأمین می‌کند.

ژاپن در فکر جایگزینی نفت خلیج‌فارس

تسنیم|رییس مجمع نفت ژاپن گفت پالایشگاه‌های این کشور در حال بررسی اقداماتی برای کنترل اختلال‌های احتمالی در عرضه نفت خام از خاورمیانه در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه هستند. به گزارش رویترز، تاکاشی سوکیوکا، رییس مجمع نفت ژاپن پس از هدف قرار گرفتن یک پهپاد نظامی امریکا توسط ایران گفت در حال شبیه‌سازی‌های مختلف در صورت وقوع وضعیت اضطراری در خاورمیانه است. این اقدامات شامل خرید نقدی و فوری نفت از سایر مناطق مثل غرب آفریقا یا امریکا می‌شود، به علاوه استفاده از ذخایر ملی. دو نفتکش که یکی متعلق به یک شرکت کشتیرانی ژاپنی بود، هفته گذشته در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفتند. این حادثه نگرانی در مورد مقابله ایران و امریکا را بالا برده و قیمت نفت را افزایش داده است.

رشد بهای انتقال نفت از خاورمیانه

ایلنا|صاحبان نفت‌کش‌ها بهای انتقال برای صادرات طلای سیاه خاورمیانه را در پی تنش‌ها در منطقه افزایش داده‌اند. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه هلینگ شیپینگ نیوز، صاحبان نفت‌کش‌ها بهای انتقال صادرات طلای سیاه خاورمیانه را در پی تنش‌ها در منطقه افزایش داده‌اند.  بهای انتقال محموله‌ای دو میلیون بشکه‌ای از عربستان به چین روز پنج‌شنبه برای هر روز به ۲۶ هزار دلار رسید. این رقم در اوایل ماه ژوئن نزدیک به نصف بود. امری که نشان از آن دارد که مالکان نفت‌کش‌ها دیگر حاضر به انتقال نفت با رقم‌های پایین نیستند.  «هالوور الفسن» یک کارگزار کشتی در شرکت «فیرنلیز» لندن، گفت: «از زمان آخرین حادثه‌ای که برای نفتکش‌ها پیش آمده تغییر خاصی روی نداده است. بنابراین با ادامه ریسک قیمت‌ها نیز بالا می‌رود.» کارگزارن نفت‌کش‌ها در تجارت خاورمیانه پیش‌بینی می‌کنند که در چهار هفته پیش رو ۲۲ درصد کشتی بیشتر از محموله‌های احتمالی در کار خواهد بود. این بدان معناست که میزان تولید نسبت به روزهای گذشته بیشتر است، اما میزان آن همچنان نسبت به این دوره از سال بالا است.»

 

ارسال نظر