کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۶۸۶۵

شکایت وزیر نفت از یک نماینده مجلس

ایلنا| وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من از نماینده‌ای که سه بار خبری را به کذب علیه بنده اعلام کرده بود شکایت کرده‌ام.

بیژن زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا برخی مشتریان نفتی ما به دنبال جاسوسی هستند یا خیر، گفت: من نگفتم مشتری‌های ما جاسوس هستند بلکه گفتم کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، به اسم خرید نفت به قصد اینکه اطلاعاتی از چگونگی فروش نفتمان پیدا کنند به سمت ما می‌آیند و ما این را می‌دانیم.

وی با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبری، اظهار کرد: مواضع رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن مقتدرانه و حکیمانه بوده است.

زنگنه درباره احتمال خرید نفت ایران از سوی اروپا هم اظهار کرد: هنوز اروپایی‌ها هیچ چیز را درباره تضمین خرید نفت به ما اعلام نکردند و استدلال‌شان این است که چون نفت را نه دولت‌های اروپایی بلکه شرکت‌های خصوصی می‌خرند و آنها هم با امریکا ارتباط دارند، پس از نفت ایران برداشت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: صادرات بیشتر نفت و کالاهای غیرنفتی (پتروشیمی) که باید در هر دو مورد بکوشیم که تحریم‌ها را بشکنیم و تا الان هم این کار را کردیم. اما همه باید در داخل متحد شویم و کمک کنیم که این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت همچنین درباره وضعیت ادامه ساخت خط لوله صلح گفت: ما یادداشت تفاهم با گاز پروم را بیشتر از دو سال است که امضا کرده‌ایم و آنها ماموریت دارند که بروند و موافقت هند و پاکستان را به دست بیاورند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

تعیین تکلیف تاریخ نشست اوپک

ایسنا| بر اساس اطلاعات جدیدی که در وب سایت اوپک منتشر شده است، این گروه موافقت کرد تاریخ نشست بعدی خود را در اول ژوییه برگزار کند و دوم ژوییه با متحدان غیراوپک خود دیدار کند. اوپک و متحدانش در ابتدا قرار بود روزهای ۲۵ و ۲۶ژوئن دیدار کنند اما روسیه خواستار تغییر تاریخ این دیدار برای اجتناب از همزمانی با نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن شد. به گزارش رویترز، مانوئل کوِدو، وزیر نفت ونزوئلا و رییس فعلی اوپک پس از رایزنی‌های فشرده میان وزیران اوپک و غیراوپک از جمله خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و همچنین محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک تاریخ جدید را پیشنهاد کرد. وی در نامه‌ای از همه اعضا بابت تفاهم در این زمینه قدردانی کرد.

 

 

ارسال نظر