کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۳۱

رشد قیمت نفت در روز جمعه

تسنیم|پس از انتشار گزارشی در مورد اینکه واشنگتن ممکن است تعرفه‌های تجاری علیه مکزیک ‌را به تعویق اندازد و در حالی که نشانه‌هایی از تمدید توافق کاهش‌تولید بین اوپک و متحدانش‌ دیده می‌شود، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک‌درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین رقم 5 ماه اخیر که در اوایل هفته به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت روز جمعه با 79سنت معادل 1.3 درصد افزایش به 62 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنج‌شنبه نیز 1.7 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام امریکا نیز دیروز با 65 سنت معادل 1.2 درصد افزایش به 53 دلار و 24سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز پنج‌شنبه 1.8 درصد افزایش یافته بود. پس از افزایش میزان تولید نفت خام امریکا به ارقامی بی‌سابقه و رشد ذخایر نفت این کشور به بالاترین رقم از جولای 2017، قیمت هر دو شاخص نفتی روز چهارشنبه به پایین‌ترین رقم‌ها از اواسط ماه ژانویه رسیده بود. قیمت جهانی نفت از اواخر ماه آوریل تاکنون بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

احتمال تحریم نفتی چین توسط امریکا

تسنیم| با افزایش جنگ تجاری چین و امریکا، به نظر می‌رسد پکن و شرکت‌های بزرگ انرژی آن در مقابل یک سناریوی وحشتناک مقاومت می‌کنند و آن سناریو توقف عرضه نفت خارجی به چین است. به‌گزارش راشاتودی، این ایده که بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان ممکن است با توقف بخشی از عرضه نفت خام خود از خارج مواجه شود، همواره دور از ذهن بوده ولی حالا برخی تحلیلگران می‌گویند چین باید برای بدترین‌ها آماده باشد مثل تحت تاثیر قرار گرفتن عرضه نفت آن به خاطر جنگ تجاری طولانی مدت. ‌مقامات صنعت نفت چین هفته گذشته گفتند صنعت نفت این کشور باید یک طرح احتمالی در صورت بدتر شدن جنگ تجاری داشته باشد. رییس شرکت ملی نفت چین به کارکنانش گفته آماده یک جنگ تجاری طولانی مدت باشند. رییس سابق سینوپک می‌گوید باید برای یک اتفاق ناگوار و بعید آماده شد و آن توقف عرضه نفت به این کشور در کوتاه‌مدت است. در سال گذشته بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی چین شروع کردند به بهره‌برداری از چاه‌های نفت و گاز خودشان و هدف آنها افزایش تولید داخلی نفت و گاز در این بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان است.   چین طی ماه‌های اخیر در حال پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی خود بوده است چون واردات نفت را 10 درصد افزایش داده در حالی که تولید پالایشگاهی آن 5درصد بالا رفته است.

رکورد  در مشعل‌سوزی   امریکا

ایسنا|سوخت گاز طبیعی در بزرگ‌ترین میدان نفتی امریکا در سه ماهه نخست امسال به دلیل کمبود خط لوله، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها رسید. گزارش جدید شرکت «ریستاد انرژی» نشان داد تولیدکنندگان در منطقه پرمیان باسین که در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو واقع شده و تولید نفت امریکا را به رکورد بالایی رسانده است، ۶۶۱ میلیون فوت مکعب در روز گاز را سوزانده یا تخلیه کردند. سطح مشعل سوزی و تخلیه گاز طبیعی منطقه پرمیان در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر تولید مجتمع مارس یورسای شرکت رویال داچ شل در خلیج مکزیکو بود. این تأسیسات که بهره ورترین تأسیسات گاز در خلیج مکزیکو است، حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز تولید می‌کند. کمبود خط لوله یا اختلالات، میزان مشعل‌سوزی این منطقه در سه ماهه اول امسال را به رکورد بالایی رساند و ظرفیت زیرساخت در منطقه پرمیان با روند رشد تولید همگام نبوده است. میدان شیل بیکن در داکوتای شمالی نیز سطح بالایی مشعل‌سوزی در سه ماهه اول داشت که حدود ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز بالغ شد. این دو میدان به اتفاق  بیش از نیاز گازی کشورهایی شامل مجارستان، رژیم صهیونیستی، جمهوری آذربایجان، کلمبیا و رومانی گاز می‌سوزانند.

 

ارسال نظر