شاخ و شانه کشیدن یک مجرم برای وزیر نفت؟

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۸۹

گروه انرژی|

در میانه جنگ اقتصادی ایران با ایالات متحده امریکا و در حالی که به گفته بیژن زنگنه وزارت نفت در نوک پیکان این جنگ قرار گرفته است، تلاش‌های برخی برای برکنار کردن وزیر نفت جان تازه‌ای گرفته است. پیش‌تر برخی نمایندگان مجلس تلاش کردند که با جمع‌آوری امضا پای یک نامه عملکرد بیژن زنگنه را زیر سوال ببرند که موفق نبود و اکنون با موضوع پیدا شدن یک کارتخوان در دفتر وزیر دوباره پا به میدان گذاشته‌اند. وزیر اما تلویحا گفته است که بزرگ‌ترین مجرم نفتی ایران را پشت تمام این ادعاسازی‌ها می‌بیند و در تازه‌ترین اتفاق، دیروز نماینده حقوقی وزارت نفت، مدعی تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی شده است.

اصغر هندی در پاسخ به اینکه آیا شایعه تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی پیش از جریان‌سازی‌های اخیر علیه وزیر نفت صحت دارد، اظهار داشت: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعاکرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد.

نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین گفت زنجانی در این جلسه مدعی شد که به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید!

هندی اضافه کرد که البته زنجانی تاکنون چندین شکایت علیه مسوولان مختلف کشور از جمله وزیر نفت به دلیل اخلال در نظام اقتصادی مطرح کرده و دیگر این شکایت‌ها و تهدیدها عادی شده است.

به گزارش ایرنا، نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین، تاکید کرد که وزارت نفت با کمک و حمایت دستگاه قضایی همچنان پیگیر دریافت مطالبات از بابک زنجانی است.

وکیل بابک زنجانی، مجرمی که حکم اعدام او از سوی قوه قضاییه قطعی اعلام شده البته به ایلنا گفته که موکلش هیچگاه وزیر نفت را تهدید نکرده است. رسول کوهپایه‌زاده گفته است: جلسه‌ای در مورخ اول خرداد ماه با حضور من به عنوان وکیل آقای زنجانی، معاون دادستان تهران، مسوولان بانک مرکزی و نماینده وزارت اطلاعات برگزار شد.این وکیل دادگستری ادامه داد: جلسه اول خرداد پیرو جلسه 5 ماه قبل که در دی ماه تشکیل شده بود، برگزار شد.

وی در خصوص این جلسه گفت: جلسه مذکور در خصوص بازپرداخت بدهی‌های آقای زنجانی بود، متاسفانه در طول 5 ماه گذشته به دلیل تعلل، تاخیر و کوتاهی شرکت نفت امور آن طور که باید پیش نرفت.

کوهپایه‌زاده افزود: من در کنار آقای زنجانی نشسته بودم و به هیچ عنوان مطلبی که آقای هندی عنوان کرده‌اند که وی وزیر نفت را تهدید کرده و گفته به زودی من آزاد می‌شوم و شما زندانی، صحت ندارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی، متهم نفتی پیش کشیده شدن بحث تهدید وزیر نفت توسط موکلش را مربوط به حواشی اخیر پیرامون پیدا شدن یک کارت بانکی در دفتر بیژن زنگنه، وزیر نفت دانست و خاطرنشان کرد: نباید به دلیل حواشی که در مجلس علیه آقای زنگنه در جریان است، نماینده وزارت نفت چنین اظهاراتی را بیان کند، آقای زنجانی هیچگاه وزیر نفت را تهدید نکردند.

پیش کشیدن پای نمایندگان مجلس در سخنان کوهپایه‌زاده این ایده را به ذهن متبادر می‌کند که وی درصدد تأثیرگذاری بر برخی نمایندگان مجلس است تا فشار بیشتری به وزارت نفت وارد کنند، در حالی که بسیاری این موضوع را مطرح می‌کنند که وی به عنوان وکیل مدافع یک مجرم وظیفه دفاع از موکل خود را دارد و اظهارنظر درباره حواشی مجلس از عهده اختیارات او خارج است.

وی مدعی شد که «با کارت پرونده بابک زنجانی در بازی‌های سیاسی مواردی مطرح می‌شود که وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس تحت‌الشعاع قرار گیرد. این صحبت‌ها کذب است و صرفا جهت بهره‌برداری‌های سیاسی مطرح می‌شود و بهره‌ای از واقعیت ندارد.»

چند روز است که برخی رسانه‌ها و افراد شایعاتی را بدون داشتن مدارک و مستندات در مورد وجود یک کارتخوان در دفتر وزیر نفت منتشر کردند. اما وزارت اطلاعات روز دوشنبه اطلاعیه‌ای صادر کرده و این ادعاها را تکذیب کرد. در این اطلاعیه البته بدون اینکه جزییات مشخص شود اعلام شده است که کارتخوان مزبور متعلق به یکی از کارکنان قراردادی در وزارت نفت بوده است که در گذشته کشف شده و این کارمند مدت‌هاست از خدمت معلق شده است. گفتنی است در خلال انتشار شایعات در مورد انتساب کارتخوان به وزیر نفت، یکی از افراد نزدیک به رسانه‌های اصولگرا در اکانت توییتر خود نوشته بود که باید بابک زنجانی آزاد شود چون او بهتر نفت می‌فروخته است. همچنین طرح اولیه ادعا ابتدا از سوی یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی «حجت‌الاسلام ابوترابی فرد» منتسب به جبهه پایداری بوده است که ابتدا از سوی وزارت نفت و سپس از طرف وزارت اطلاعات تکذیب شد. وزیر نفت ایران پیشتر گفته بود که زنجانی در زندان است اما پول او بیرون زندان قدرت دارد.

 

ارسال نظر