کارتخوانی که عامل تهمت و افترا شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۴۵۳۹۷

گروه انرژی|

پس از آنکه برخی رسانه‌ها و افراد شایعاتی را بدون داشتن مدارک و مستندات در مورد وجود یک کارتخوان در دفتر وزیر نفت منتشر کردند، وزارت اطلاعات اطلاعیه‌ای صادر کرده و این ادعاها را تکذیب کرد. در این اطلاعیه البته بدون اینکه جزییات مشخص شود اعلام شده است که کارتخوان مزبور متعلق به یکی از کارکنان قراردادی در وزارت نفت بوده است که در گذشته کشف شده و این کارمند مدت‌هاست از خدمت معلق شده است. گفتنی است در خلال انتشار شایعات در مورد انتساب کارتخوان به وزیر نفت، یکی از افراد نزدیک به رسانه‌های اصولگرا در اکانت توییتر خود نوشته بود که باید بابک زنجانی آزاد شود چون او بهتر نفت می‌فروخته است. وزیر نفت ایران پیشتر گفته بود که زنجانی در زندان است اما پول او بیرون زندان قدرت دارد.

 روز یک‌شنبه وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‎ای، مطالب و ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها و تریبون‎ها در خصوص کشف تخلفات مالی در دفتر وزیر نفت توسط این وزارتخانه را کذب خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزارت اطلاعات پیرو مطالب و ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها و تریبون‎ها در خصوص کشف تخلفات مالی در دفتر وزیر نفت، در اطلاعیه‎ای اعلام کرد:

۱- استفاده از پوز کارت‌خوان در دفتر وزیر نفت از سوی یک کارمند اداری آن دفتر بوده که این موضوع از سوی معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات پیگیری و با کارمند خاطی برخورد مقتضی صورت گرفت. اضافه می‌نماید متعاقبا به دستور وزیر محترم نفت، کارمند (قراردادی) یاد شده، در آن زمان از ادامه خدمت معلق می‌گردد.

۲- گردش ۱۰ میلیارد تومانی پوزهای یادشده صحت ندارد، همچنین میزان گردش و تراکنش‌های ثبت شده در کارت‌خوان‌ها صرفا دلیل بر وجود و اثبات تخلف و جرم احتمالی در تمامی تراکنش‌های ثبتی نیست. مضافا بررسی‌های تکمیلی پیرامون تراکنش‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

۳- ادعای کشف مقادیری طلا و ارز از نامبرده یا دفتر وزیر محترم نفت کذب است.

۴- ادعای بروز بحث و اختلاف بین وزرای نفت و اطلاعات پیرامون این قضیه کاملا کذب و خلاف واقع است، کما اینکه در سایر اقدامات مقابله با مفاسد در وزارت نفت، وزیر محترم نفت حمایت و پشتیبانی از اقدامات ضد فساد وزارت اطلاعات داشته‌اند.

۵- روابط عمومی وزارت اطلاعات انتظار دارد رسانه‌های محترم و دیگر صاحبان تریبون قبل از ذکر و انتشار اخبار و مطالب مرتبط با اقدامات وزارت متبوع، موارد را با این مرکز مطرح و پس از راستی‌آزمایی و اطمینان از صحت، اقدام به انتشار نمایند. در شرایطی که دشمن با تحمیل جنگ اقتصادی و تحریم‌های شدید نفتی، به دنبال شکستن قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آسیب به وحدت و انسجام ملی است، دقت و هوشیاری سیاسی و انقلابی برای پرهیز از بروز اختلافات داخلی، ضرورت ملی و میهنی محسوب شده و انتظار دارد همه دلسوزان نظام با حفظ و رعایت اصول اخلاقی، در تقویت و همگرایی بیشتر جهت مقابله با دسیسه‌های دشمن خارجی کوشا باشند. پس از انتشار این اطلاعیه، ئیس سازمان حراست وزارت نفت ضمن تشکر از وزارت اطلاعات برای صدور اطلاعیه درباره اخبار کذب منتشر شده مبنی بر سوءاستفاده مالی در دفتر وزیر نفت، گفت: اطلاعیه فوق بار دیگر ثابت کرد این موضوع هیچ ارتباطی با وزیر و دیگر کارکنان دفتر وزارتی نداشته است. حسین حاجی‌حسینی ضمن تشکر از وزارت اطلاعات برای صدور اطلاعیه درباره اخبار کذب منتشر شده مبنی بر سوءاستفاده مالی در دفتر وزیر نفت از طریق دستگاه‌های پوز و وجود مقادیری طلا و ارز، گفت: همان‌گونه که در توضیحات وزارت اطلاعات آمده است، دستگاه کارتخوان متعلق به یکی از کارمندان بوده که برای امور شخصی از آن استفاده می‌کرده است و برخلاف برخی اخبار کذب که به قصد القای ارتباط اعضا، مسوولان دفتر و شخص آقای زنگنه با ماجرای دستگاه پوز منتشر شد، اطلاعیه فوق بار دیگر ثابت کرد این موضوع هیچ ارتباطی با وزیر و دیگر کارکنان دفتر وزارتی نداشته است. بر اساس این گزارش، پیش از این وزارت نفت اعلام کرده بود از اتهام‌زنندگان و افرادی که با نشر اکاذیب در این ماجرا قصد تخریب و جریان‌سازی داشته‌اند شکایت کرده و موضوع را قاطعانه پیگیری خواهد کرد.

 

ارسال نظر