کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۲۷

تحریم صدور سوخت جت به ونزوئلا توسط امریکا

ایسنا| امریکا با هدف تشدید فشار برای براندازی دولت مادورو، از برخی شرکت‌های خارجی بزرگ خواست تجارت سوخت جت با ونزوئلا را متوقف کنند؛ در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد.

منابع آگاه به رویترز گفتند مقامات وزارت خارجه امریکا با هدف محدود کردن پروازهای تجاری و نظامی به ونزوئلا، با شرکت‌های بازرگانی سویسی و انگلیسی متعددی تماس گرفته‌اند و از آنها خواسته‌اند معامله با شرکت نفتی دولتی PDVSA را محدود کنند یا با تحریم‌های امریکا مواجه شوند.

مقامات امریکایی به شرکت‌های بازرگانی و پالایشگاه‌های نفت گفته‌اند معامله با ونزوئلا را کمتر کنند یا خود را برای تحریم‌های امریکا آماده کنند؛ حتی اگر تجارتی که انجام می‌دهند شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

به گفته منابع آگاه، مقامات امریکایی تلاش کرده‌اند به تحویل بنزین و فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا که برای رقیق کردن نفت فوق سنگین این کشور و آماده کردن آن برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد پایان دهند.

کاهش تولید نفت نروژ به کمتر از حجم 30  سال پیش

تسنیم| تولید نفت خام نروژ در آوریل به یک میلیون و 380 هزار بشکه در روز رسید که کمترین رقم طی سه دهه گذشته است.

به گزارش اویل پرایس، تولید نفت خام نروژ در آوریل به یک میلیون و 380 هزار بشکه در روز نسبت به یک میلیون و 531 هزار بشکه در روز سال گذشته رسید. این نشان‌دهنده چالش‌هایی است که نفت نروژ با آن مواجه است.

پس از سقوط قیمت نفت در 2014 که باعث پیشرفت‌هایی در کاهش هزینه‌های تولید و بهبود بهره‌وری در کل صنعت شد، نروژ هم کاری بزرگ در این زمینه انجام داد، ولی اکویینر برای حفظ عرضه بلندمدت نفت با مشکل مواجه است. اکتشاف‌های جدید نفت و گاز کم بوده است.

شرکت نفت نروژ در ژانویه اخطار داد که تولید نفت این کشور در سال جاری می‌تواند به پایین‌ترین حد طی سه دهه گذشته و میانگین یک میلیون و 420 هزار بشکه در روز برسد. ارقام ماه آوریل کمتر از این هستند که نشانه خوبی برای بقیه سال نیست.

 

 

ارسال نظر