کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۰۷

عراق به اکسون: نیروها را برگردانید

تعادل| ثامر غضبان، وزیر نفت عراق از تصمیم شرکت چند ملیتی نفت و گاز اکسون موبیل برای خارج کردن کارکنان خارجی خود از میدان نفتی قرنه غربی در بصره انتقاد کرد. وزیر نفت عراق روز یکشنبه این تصمیم را «غیر قابل پذیرش و غیر قابل توجیه» دانست. وی اظهار داشت: «خروج موقت شماری از کارکنان با وجود تعداد کم آنها ارتباطی با شرایط امنیتی یا تهدیدات در میدان نفتی ندارد و تنها به دلایل سیاسی اتخاذ شده است.» بنا به اعلام مقامات عراقی شرکت اکسون موبیل حدود ۶۰ نفر از کارکنان خارجی خود را از این کشور خارج کرده است. یورو نیوز در خبری که در این مورد منتشر کرده می‌نویسد که اکسون موبیل در حالی تصمیم به خروج کارکنان خارجی خود از عراق گرفته که تنش بین امریکا و ایران در منطقه افزایش یافته است. به دنبال تنش‌های موجود ایالات متحده نیز آن دسته از کارکنان سفارتخانه خود در عراق را که به‌طور اضطراری نیازی به حضور آنها در این کشور نیست از عراق خارج کرده است. ثامر غضبان در نامه‌ای که برای شرکت اکسون موبیل ارسال کرده است از مسوولان این شرکت خواسته است که کارکنان خارجی را برای فعالیت در میدان نفتی قرنه غربی به این کشور بازگردانند.

میدان آذر 20 میلیون بشکه نفت  به ایران داد

 ایرنا|مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از تولید تجمعی افزون بر 20 میلیون بشکه نفت خام از میدان مشترک آذر از ابتدای تولید تاکنون خبر داد.

به گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت متن از تکمیل تأسیسات میدان نفتی آذر 2 ردیف مجزا در سال جاری خبر داد و گفت: با این اقدام تولید از این میدان مشترک به روزانه 65 هزار بشکه نفت خام خواهد رسید. به گفته وی، همزمان با تکمیل فعالیت‌های باقیمانده اجرایی، عملیات پیش راه‌اندازی تأسیسات این واحد نفتی با هدف تسریع در بهره‌برداری و تقلیل دوره عملیات پیش راه‌اندازی این سایت نفتی در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی، تیم تخصصی که سابقه‌ فعالیت‌های مشابه در سایر پروژه‌های نفتی و گازی را در کارنامه خود دارند، در سایت میدان نفتی آذر مستقر و مشغول انجام فعالیت‌های مربوطه هستند.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: چند ماه آینده با تکمیل فرآیند ساخت کالاهای باقیمانده و انتقال آن به این میدان، اهداف مربوط به توسعه میدان نفتی آذر به سرانجام برسد. میدان نفتی آذر یکی از میدان‌های نفتی ایران که در شرق شهرستان مهران استان ایلام واقع شده است. مخزن این میدان با میدان نفتی بدرای کشور عراق مشترک بوده و دارای 2 میلیارد و 500 میلیون بشکه نفت خام درجا است.

 

ارسال نظر