کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۳۸۷

ابطال 180 هزار کارت سوخت در مرزها

شانا| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از ابطال و مسدودی بیش از ۱۸۰ هزار کارت سوخت مهاجر در استان سیستان و بلوچستان به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی خبر داد. سیدباقر نورالدینی گفت: در حوزه بنزین با رصد و پردازش میلیون‌ها تراکنش جایگاه و اخذ بیش از ۳۱۰ فقره کد رهگیری نرم‌افزار CHS، بیش از ۱۷۸ هزار فقره کارت مهاجر بنزین باطل شده است. وی همچنین از کشف، شناسایی و مسدودی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فقره کارت نفت‌گاز مهاجر با رصد و پردازش تراکنش‌های نفت‌گاز سطح جایگاه‌های منطقه و اخذ بیش از ۴۵ میلیارد ریال (۴.۵ میلیارد تومان) غرامت از کارت‌های موصوف بر اساس آئین‌نامه تخلفات خبر داد و افزود: رویکرد راهبردی این منطقه در امر کنترل مصرف و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی در حوزه حمل‌ونقل، کشف، شناسایی و برخورد با ورود کارت‌های مهاجر از نقاط عمقی کشور به این منطقه با داده‎کاوی تراکنش‌های کارت، بهره‌گیری از ظرفیت نرم‌افزاری سیستم‌های هوشمند و استفاده از مکانیسم‌های خاص است که این موضوع در کاهش رشد مصرف نسبت به سایر مناطق همجوار کاملا مشهود است.

وضعیت تولید نفت خوزستان پس از سیل فروردین

ایرنا| احمد محمدی، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب در رابطه با سطح تولید نفت خوزستان پس از سیل فروردین‌ماه بیان کرد: تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب در جریان است و با وجود آنکه برای تولید نفت از هیچ کدام از چاه ها مشکلی نداشتیم اما برای حفظ محیط زیست، اقدام به بستن برخی از چاه‌ها کردیم.وی افزود: اکنون آب در بیشتر مناطق فروکش کرده و اغلب چاه‌های بسته شده، وارد مدار تولید شده‌اند. البته تعداد محدودی از چاه‌ها به دلیل از بین رفتن جاده‌های ارتباطی و یا آب‌بردگی لوله ها همچنان امکان تولید ندارند که اقدامات تعمیری در دستور کار قرار گرفته است.  کریم زبیدی، عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز اظهار کرد: به دلیل آب‌گرفتگی برخی تاسیسات در غرب کارون، در این منطقه همچنان افت تولید داریم اما این کاهش تولید از مناطق و چاه‌های دیگر جبران می‌شود. سیل فروردین‌ماه سبب شد جریان تولید نفت در حدود 20 تا 30 عدد از چاه‌ها در استان خوزستان متوقف شود.

ادعای خسارت بلاروس

برای نفت آلوده روسیه

ایسنا| رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد هزینه خسارت ناشی از نفت آلوده‌ای که از خط لوله دروژبای روسیه دریافت شده، عظیم است و این کشور خواستار جبران خسارت از سوی مسکو است. الکساندر لوشنکو اظهار کرد: در حال حاضر ما سرگرم ارزیابی خسارت هستیم. آسیبی که به خط لوله و تجهیزات موجود در خط لوله شامل پمپ‌های تأسیسات و نظیر آن وارد شده است عظیم است. وی گفت: این هزینه ممکن است به صدها میلیون دلار بالغ شود و وی امیدوار است که روسیه منکر این هزینه‌ها نشود.بر اساس گزارش رویترز، روسیه جریان نفت از طریق خط لوله دروژبا را که از طریق بلاروس به اروپای شرقی و آلمان می‌رود اواخر ماه میلادی گذشته به دلیل آلودگی نفت خام متوقف کرد. این امر محدودیت عرضه در بازار جهانی را تشدید کرد و پالایشگاه‌های اروپایی را برای تأمین نفت مورد نیازشان با مشکلاتی مواجه ساخت.

استعلام پاکستان از امریکا برای خرید گاز ایران

ایلنا| نخست وزیر پاکستان خواهان حل مشکل خطوط انتقال گاز ایران و پاکستان شد و از مسوولان بخش انرژی این کشور خواست تا با ارسال نامه‌ای از موضع اروپا و امریکا در این باره مطلع شوند.به گزارش دیلی پاکستان، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان از مسوولان بخش انرژی کابینه خود خواست تا هرچه سریع‌تر از طریق ارسال نامه از موضع قطعی سران اتحادیه اروپا و امریکا درخصوص خرید گاز از ایران آگاه شوند.وی در ادامه افزود: اگر مشکلی به دلیل تحریم‌ها وجود نداشته باشد، ما فورا پروژه را نهایی خواهیم کرد و بخشی را که وظیفه ماست، تکمیل می‌کنیم.عمران خان در ادامه تاکید کرد: تحریم‌ها علیه ایران مهم‌ترین مشکل برای تکمیل این پروژه است و اگر ما بابت تحریم‌ها نگرانی نداشته باشیم، برای خرید گاز از ایران تردید نخواهیم داشت. وی همچنین گفت: دولت پاکستان با همکاری با دولت ایران این مشکل را حل خواهد کرد و دو طرف تلاش می‌کنند تا این پروژه به شکلی مصالحه‌آمیز اجرایی شود.

 

ارسال نظر