مهار کامل حریق در خطوط لوله امیدیه

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۵۶

شانا| احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اطفای کامل حریق خط لوله ۱۲ اینچ انتقال مایعات گازی در حدفاصل امیدیه-اهواز خبر داد و گفت: با توجه به خاموش شدن آتش خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت در شب دوشنبه، حریق در این منطقه بطور کامل مهار شده است.

خط لوله انتقال نفت میدان کرنج به سمت پالایشگاه اصفهان ۱۶ اردیبهشت‌ماه بر اثر برخورد یک دستگاه بیل‌مکانیکی دچار نشت نفت و حریق شد و به دلیل نزدیکی خط ۱۲ اینچ انتقال مایعات گازی با خط ۴۲ اینچ، این خط لوله نیز آتش گرفت.

پس از این حادثه، همکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اقدام‌های لازم را برای مهار نشت نفت و حریق خطوط لوله و همچنین جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه در دستور کار قرار دادند که با مجموع فعالیت‌های انجام شده، حریق اصلی که در خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت حادث شده بود، عصر روز دوشنبه مهار شد و تلاش‌ها برای مهار حریق خط ۱۲ اینچ انتقال مایعات گازی ادامه یافت و در روز سه‌شنبه این خط لوله نیز بطور کامل مهار شد.

ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری نیز در این باره گفت: عملیات آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش خط لوله ۱۲ اینچ گاز مایع پیش از این امکان‌پذیر نبود، زیرا ممکن بود پس از خاموش کردن آتش، گاز مایع موجود به دلیل تراکم‌پذیری بالا در فضای اطراف منتشر و منجر به انفجار شود.

 

ارسال نظر