فرود وفراز نفت در روز دوشنبه

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۶۷

گروه انرژی|

 قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی تهدید رییس‌جمهور امریکا برای افزایش چشمگیر تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی که ماه‌ها مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان را به خطر انداخت، در ابتدای معاملات بیش از دو درصد سقوط کرد و در کانال 69 دلار قرار گرفت، اما مانند معاملات هفته گذشته، این‌بار هم با گذشت چند ساعت، قیمت‌ها تعدیل شد و به نرخ معاملات جمعه نزدیک شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در آغاز معاملات یک دلار و 51 سنت یا ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۹ دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید، اما با گذشت زمان، معاملات آتی این شاخص روند صعودی گرفت و با 70 دلار و 66 سنت معامله شد. بدین‌ترتیب، شاخص برنت 19 سنت یا 0.27 درصد به نسبت آخرین معاملات روز جمعه (آخرین معاملات روز کاری گذشته) کاهش را نشان می‌دهد.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا نیز صبح یک دلار و 50 سنت یا معادل ۲.۴ درصد کاهش یافت و به ۶۰ دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. اما پس از چند ساعت قیمت‌ها رشد کرد و این شاخص با 61 دلار و 56 سنت معامله شد. بدین‌ترتیب، دبلیو تی‌ای 38 سنت یا 0.61 درصد به نسبت آخرین معاملات روز جمعه کاهش داشته است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، فشار روی چین برای رسیدن به یک توافق تجاری را به‌شدت افزایش داد و اعلام کرد: تعرفه‌های واردات کالاهای چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را هفته جاری افزایش خواهد داد و صدها میلیارد دلار دیگر واردات کالاهای چینی را به زودی هدف می‌گیرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد در پی اظهارات اخیر ترامپ که مقامات چینی را غافلگیر کرد، چین سرگرم بررسی لغو مذاکرات تجاری هفته جاری در واشنگتن است. اما به گزارش رویترز، چین هنوز آماده گفت‌وگوی تجاری با ایالات متحده است و یک هیات چینی در حال آماده شدن برای ادامه مذاکرات تجاری با امریکا هستند.بر اساس گزارش رویترز، در داخل صنعت نفت نشانه‌هایی از رشد بیشتر تولید امریکا دیده می‌شود. تولید این کشور که سال میلادی گذشته بیش از دو میلیون بشکه در روز رشد کرد، به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. امریکا اکنون بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت خام جهان بوده و روسیه و عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است.

آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد: شمار دکل‌های حفاری نفت امریکا هفته گذشته دو حلقه رشد کرده و به ۸۰۷ حلقه رسید اما مجموع دکل‌های حفاری فعال شامل گاز طبیعی یک حلقه کاهش داشته و به ۹۹۰ حلقه رسید.

 

ارسال نظر