کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۸۰۳

خودکفایی در تعمیرات صنعت انتقال نفت

ایسنا| مدیر کالا در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از خودکفایی کامل در تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات خبر داد و گفت: ۸۰ درصد تأمین قطعات ما داخلی است. ابوالقاسم زمانی، مدیر کالا در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به نامگذاری سال «رونق تولید» گفت: امسال هم در ادامه سال گذشته که «حمایت از تولید داخل» نام داشت تمام تاکید شرکت بر استفاده از سازندگان داخلی است.وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی تعمیرات توربین‌ها و سایر تجهیزات این شرکت توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود، افزود: در بخش ساخت تا حد ممکن از قطعات ساخت داخل استفاده می‌شود و اگر هم در جایی از خارجی‌ها کمک می‌گیریم، به صورت موازی در حال ساخت آن قطعه هستیم تا کاملا بی‌نیاز شویم.

اقبال به سی‌ان‌جی در گرو قیمت بنزین

ایرنا| رییس کمیته انرژی‌های نو مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به واقعی نبودن قیمت انرژی در کشور، کسی به سمت مصرف سی.ان.جی نمی‌رود، اما اگر قیمت‌ها واقعی شود میزان مصرف این سوخت افزایش پیدا می‌کند. بشیر خالقی دیروز در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: برنامه وزارت نفت در حوزه گاز در 2 دهه پیش گازرسانی بود و امروز 94 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.وی افزود: بناست این پروژه تا سال 1400 تکمیل شود اما ما نتوانسته‌ایم مطابق با برداشت گاز، از آن برای توسعه کشور استفاده کنیم.

تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

تسنیم| روسیه در بحبوحه آلودگی نفت خام در یک خط لوله صادراتی خود به اروپا و یک بندر کلیدی صادراتی، تولید خود را 10 درصد در چند روز آینده پایین می‌آورد. به گزارش رویترز، تولید‌کنندگان نفت روسیه درخواستی از طرف شرکت ترنسنفت دریافت کردند مبنی بر اینکه تولید خود را 900 هزار تن معادل حدود 6.6 میلیون بشکه کاهش دهند. این رقم نشان‌دهنده بیش از یک میلیون بشکه در روز طی پنج روز آینده یا حدود 10 درصد تولید دومین صادرکننده بزرگ نفت خام دنیاست. یک خریدار نفت روسیه گفت: «این خبر نشان می‌دهد اختلالی که آلودگی نفتی ایجاد کرده جدی است. در 10 روز گذشته خط لوله و بندر بزرگ صادرات نفت روسیه بسته بوده است، بنابراین کاهش تولید غیرقابل اجتناب است».

 

ارسال نظر