کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۷۲۳

شانه خالی کردن امریکا از مسوولیت شکاف عرضه نفت

ایسنا| وزارت انرژی امریکا اعلام کرد تولیدکنندگان بزرگ دنیا می‌توانند هر گونه اختلال احتمالی در روند عرضه نفت را که بر اثر تحریم‌های امریکا علیه صادرات نفت ایران به وجود می‌آید جبران کنند.ریک پری، وزیر انرژی امریکا روز پنج‌شنبه با خالد الفالح، همتای سعودی خود و فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی دیدار کرد.وزارت انرژی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر انرژی امریکا با همتایان خود در بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت جهان در تعامل بوده و مطمئن است آنها قادر خواهند بود هر گونه اختلال عرضه در بازارهای جهانی انرژی را جبران کنند.امریکا در ۲۲ آوریل با اعلام تشدید تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد، اما مقامات اوپک در منطقه خلیج فارس اعلام کرده‌اند هنوز تصمیمی برای افزایش تولید ندارند و منتظر مشاهده تأثیر تحریم‌ها بر بازار هستند. بر اساس گزارش پلاتس، فالح در ۲۲ آوریل اعلام کرد عربستان سعودی با همتایان خود هماهنگ خواهد بود تا مطمئن شود عرضه کافی برای مشتریان وجود دارد.

صدور گاز امریکا به اروپا 3 برابر شد

تسنیم| نه ماه پس از بیانیه مشترک 25 جولای 2018 برای همکاری استراتژیک انرژی، صادرات گاز طبیعی مایع امریکا به اتحادیه اروپا 272 درصد در مقایسه با دوره زمانی قبل از آن افزایش یافته است. این بیانیه طی جلسه‌ای بین دونالد ترامپ و جین کلاد جانکر، رییس کمیسیون اروپا صادر شد. آنها در این دیدار در مورد صفر کردن عوارض و تقویت همکاری در زمینه انرژی با هم گفت‌وگو کردند.  به گزارش اویل پرایس، طبق اطلاعات کمیسیون اروپا، در 2017 اروپا بیش از 10 درصد کل صادرات گاز طبیعی مایع امریکا را دریافت کرد که نسبت به 5 درصد 2016 بیشتر بود. در 2018، حدود 11 درصد صادرات گاز طبیعی مایع امریکا به اتحادیه اروپا فرستاده شد در حالی که طی دوره 9 ماهه از اوت 2018 تا آوریل 2019، زمانی که صادرات 272 درصد بالا رفت، سهم اروپا از صادرات گاز طبیعی مایع امریکا به 30 درصد رسید.

تکمیل گازرسانی در زابل

شانا| مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آمادگی گازرسانی برای یک هزار مشترک در زابل خبر داد و اعلام کرد که مردم زابل هر چه سریع‌تر باید برای دریافت اشتراک گاز طبیعی اقدام کنند.سعید مومنی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره تامین منابع مالی مورد نیاز گازرسانی در سال 98 گفت: تصور نمی‌کنم امسال مشکلی در این زمینه داشته باشیم زیرا بودجه بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های گازرسانی امسال پیش‌بینی شده است. وی درباره گازرسانی به زابل توضیح داد: گازرسانی به شهر زابل اکنون با استفاده از روش سی‌ان‌جی انجام می‌شود، همچنین دولت تسهیلاتی را مانند وام قرض‌الحسنه بدون بهره برای مردم در نظر گرفته است تا با نصب علمک برای هر ساختمان، بتوانند در اسرع وقت نسبت به انجام لوله‌کشی داخلی ساختمان اقدام کنند.

 

ارسال نظر