کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۳۳۸۰

دستور پوتین برای بررسی نفت آلوده

تسنیم| رییس‌جمهور روسیه گفت بررسی آلودگی نفت روسیه باید با کمک آژانس‌های مجری قانون انجام شود. به گزارش یورونیوز، رییس‌جمهور روسیه گفت بررسی آلودگی نفت روسیه باید با کمک آژانس‌های مجری قانون انجام شود. لهستان، آلمان، اوکراین و برخی کشورهای دیگر واردات نفت از روسیه را از طریق خط لوله دروژبا معلق کردند و دلیل آن آلودگی نفتی این خط لوله است. روسیه قصد دارد عرضه نفت از طریق این بزرگ‌ترین خط لوله انتقال نفت جهان را به اروپا، طی دو هفته از سر بگیرد. مشکل زمانی به وجود آمد که یک تولید‌کننده ناشناس هفته گذشته مقدار زیادی کلراید آلی به نفت اضافه کرد. از این ماده برای تقویت تولید نفت استفاده می‌شود ولی باید قبل از ارسال محموله‌ها از نفت جدا شود چون می‌تواند تاسیسات پالایشگاهی را خراب کند.

 نیاز به لایروبی رودخانه‌های سیستان

پاون|مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در پی خشکسالی‌های اخیر و انباشت ماسه بادی، لایروبی انهار و رودخانه‌های سیستان لازم و ضروری است. همچنین وزارت نیرو بزودی پروژه افزایش ارتفاع سد پیشین را آغاز خواهد کرد.

«محمد حاج‌رسولی‌ها» شامگاه شنبه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان افزود: با افزایش ارتفاع سد پیشین، حجم آن به میزان ٧٥ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به تفاوت‌ها و ویژگی‌های این استان نسبت به دیگر استان‌ها اظهار کرد: مدیریت منابع آب در سیستان و بلوچستان بر اساس سه سناریوی سال‌های خشک، نرمال و ترسالی تدوین شده است. «احمدعلی کیخا» رییس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس و نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه مردم مناطق سیل‌زده کشور خواستار توجه عادلانه و متوازن دولت هستند، گفت: وزارت نیرو با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، کار ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های سیستان را کمافی‌السابق منظم انجام دهد. «اتابک جعفری» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان گفت: احداث سازه جایگزین و اصلاح هندسی رودخانه‌های منطقه از اولویت‌های مدیریت منابع آب سیستان به‌شمار می‌آید.

 

 

ارسال نظر