کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۴۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۲۹۲

فاضلاب پل‌دختر پایدار است

پاون|  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهر پل‌دختر کاملا پایدار است، گفت: با تلاش تیم‌های عملیاتی این شرکت اجازه پس زدگی فاضلاب در هیچ یک از نقاط شهر داده نشده است و روند تخلیه گل و لای از شبکه همچنان ادامه دارد.حمیدرضا کرم‌وند با تاکید بر اینکه آب شرب تمامی شهرهای سیل‌زده استان برقرار است، ادامه داد: در حال حاضر تنها مساله باقی‌مانده کنترل وضعیت شبکه فاضلاب شهر پل‌دختر است که به دلیل پرشدن گل و لای در داخل شبکه‌های شهر امکان پس‌زدگی فاضلاب وجود دارد.وی افزود: در برخی از نقاط شهر میزان گل و لای موجود در شبکه به سه متر نیز می‌رسد ولی با این وجود با تلاش بی‌وقفه تیم‌های مجموعه روند تخلیه گل موجود و شست‌وشوی شبکه ادامه دارد تا همچنان در هیچ نقطه‌ای شهر شاهد پس‌زدگی فاضلاب و جاری شدن آن در سطح معابر نباشیم که این امر مشکلات بهداشتی فراوانی را ایجاد می‌کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان به وضعیت کیفیت و بهداشت آب عرضه شده در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این حادثه با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اکیپ‌های مشترکی تشکیل شده است که تاکنون آب مناطق سیل‌زده هیچ‌گونه مشکل بهداشتی نداشته و هیچ بیماری ناشی از آلودگی آب نیز گزارش نشده است.

جنگ روانی صفر شدن صادرات

ایلنا| غلامحسین حسن‌تاش کارشناس حوزه انرژی بر این باور است که مساله صفر کردن صادرات نفت ایران که امریکایی‌ها متناوبا مطرح می‌کنند و در گذشته هم چند بار مطرح کرده‌اند و عقب‌نشینی کرده‌اند بیشتر جنبه فشار روانی دارد. او در این مورد می‌گوید: « در دور گذشته تحریم‌ها (قبل از برجام) مهم‌ترین فشار بر علیه ایران مسائل نقل و انتقالات مالی بوده است. ما دسترسی کامل به پول نفتی که صادر می‌کردیم، نداشتیم و در این مورد هم امریکایی‌ها هرکاری توانسته‌اند، کرده‌اند. یعنی ایران می‌تواند مقداری نفت صادر کند و بالانس بازار جهانی نفت هم بهم نریزد ولی دسترسی کامل به درآمد آن نداشته باشد.»  او در مورد ادعای صفر شدن فروش نفت خام ایران می‌گوید: «اگر مثلا بازار در شرایطی قرار گیرد که عرضه بر تقاضا فزونی داشته باشد و قیمت‌ها روبه کاهش برود این کار غیرممکن نیست اما در شرایط فعلی بسیار بعید به نظر می‌رسد. اکنون بازار با مشکل روبروست بسیاری از اعضاء اوپک مثل ونزوئلا و لیبی مشکل دارند در ماه مارس سال جاری که اطلاعات آن تقریبا قطعی شده است اعضاء اوپک جمعا بیش از 500هزار بشکه در روز کاهش تولید داشته‌اند.»

ربایش 2 کارگر نفتی در نیجریه

ایلنا| دو کارگر شرکت نفتی شل در دلتای نیجریه ربوده شدند. به گزارش رویترز، دو کارگر شرکت نفتی شل در دلتای نیجریه ربوده شدند. دو پلیس محافظ آنها نیز کشته شدند. این خبر را سخنگوی پلیس روز گذشته  اعلام کرد. کارگران در منطقه «ریورز» و در حال بازگشت از سفری رسمی به ایالت «بایلسا» بودند. سخنگوی نمایندگی شرکت شل در نیجریه گفت: «شرکت صنایع نفتی شل در نیجریه با تاسف خبر حمله به کارکنانش و ماموران اسکورت دولتی در روموجی، ‌در ایالت ریورز را در روز پنج‌شنبه، ۲۵ آوریل، حوالی ساعت چهار بعدازظهر تایید می‌کند».وی در ادامه گفت: «از تحقیقات پلیس در این زمینه حمایت می‌کنیم. در این باره نمی‌توانیم بیش از این اظهارنظر کنیم.». یک سخنگوی پلیس ریورز گفت که تحقیقات در زمینه نجات کارگران آغاز شده است.

 

ارسال نظر