کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۴۹

تمایل پاکستان به گاز ال‌پی‌جی

فارس| دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور انرژی گفت: پاکستان LPG را از جمله محصولاتی برای معاملات تهاتری با ایران گنجانده است و این بخشی از دستور کار ماست و وزیر بازرگانی پاکستان آن را پیگیری می‌کند.

همچنین ندیم بابر در مراسم دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با مقامات اقتصادی ایران در تهران گفت: تا امروز ایران 104 مگاوات برق از طریق سواحل گواتر از ایران به پاکستان صادر می‌شود، بنابراین اگر بخواهیم این رقم را به هزار مگابایت برسانیم، زیرساخت‌های اصلی آن وجود ندارد. وی در مورد خط لوله گازی ایران پاکستان اظهار داشت: برای انتقال این خط لوله گاز به پاکستان حدود 10 سال پیش موافقت‌نامه‌ای به امضا رسید، اما به خاطر تحریم‌ها هنوز اجرا نشده است. بابر افزود: البته جلسه‌ای با وزیر نیروی ایران برگزار شد تا بتوانیم مکانیزم حقوقی برای انتقال گاز از ایران به پاکستان بیابیم. با توجه به وضعیت مالی و روابط ما با صندوق بین‌المللی پول باید یک مقدار در این مورد دقت کنیم و محتاط باشیم. وی همچنین با بیان اینکه حدود 13 تا 30 درصد از مصارف گاز برای خانواده‌ها از طریق خطوط لوله تامین می‌شود، گفت: حدود 15 تا ۲۰درصد از LPG استفاده می‌شود که پاکستان LPG را وارد می‌کند اما افزایش اتصالات LPG عملی نیست، زیرا افزایش اتصالات آن نشتی در پی خواهد داشت.  بابر گفت: بخشی از محصولات نفتی به صورت غیررسمی از ایران به پاکستان وارد می‌شود که باید با سازوکار قانونی این مشکل را حل کرد.

ضبط سوخت قاچاق در آذربایجان شرقی

ایلنا| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از ضبط ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و جریمه نقدی متخلف خبر داد. میراحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: برابر اطلاعات واصله توسط هنگ مرزی شهرستان جلفا در مورد دپوی سوخت قاچاق در پارکینگ یک واحد مسکونی این محموله به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. وی افزود: پس از کشف این مقدار سوخت و با توجه به عدم ارایه مدارک لازم قانونی توسط متهم، پرونده تشکیل و برای رسیدگی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز مرند ارجاع شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شعبه پس از رسیدگی، متهم را به علت نداشتن هیچ‌گونه مجوزی برای دپوی سوخت وبا توجه به قاچاق بودن کالای فوق، به ضبط ۱۵ هزار لیتر سوخت و پرداخت یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال جریمه معادل دو‌برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد.

آخرین آمار بارش‌ها

تسنیم| از مجموع ۳۱۳.۳ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۲۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۹۲.۱ میلی‌متر سهم پاییز، ۱۳۱.۹ میلی‌متر سهم زمستان و ۸۹.۳ میلی‌متر سهم ۳۱ روز نخست بهار است.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر 97 تا سی‌ویکم فروردین 98 (210 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 313.3 میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (208.9 میلی‌متر) 50 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (119.8 میلی‌متر) 162 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر