کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۶۶

افزایش تولید میدان نفتی دورود

شانا| با وارد مدارشدن چاه 6-D میدان دورود در منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره ایران، تولید نفت در این منطقه عملیاتی افزایش یافت. بر اساس این گزارش، با همت کارکنان منطقه عملیاتی خارک، چاه 6-D میدان دورود پس از حفاری، احیا شد و در مدار تولید قرار گرفت. با برنامه‌ریزی امور فنی، دکل حفاری 2-WELL TARGET در آبان‌ماه ۹۷ در قسمت دریایی میدان نفتی دورود، حفاری مجدد چاه 6-D را آغاز کرد. این چاه که در یال جنوبی این میدان قرار دارد، تا عمق ۴۵۸۸ متری حفاری شده است.  این پروژه پس از پایان موفقیت‌آمیز حفاری و تکمیل چاه، با برنامه‌ریزی و نظارت مهندسی بهره‌برداری منطقه عملیاتی خارک با استقرار لوله مغزی سیار و تجهیزات اسیدکاری و احیا عملیاتی شد و با تلاش شبانه‌روزی در نخستین روز امسال در مدار تولید قرار گرفت.

مصر مانع  نفتکش‌های ایرانی نمی‌شود

فارس|   اطلاعات ارایه شده از سوی موسسات رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد مصر مانع عبور نفتکش‌های ایرانی از کانال سوئز نمی‌شود. به‌گزارش خبرگزاری المصدر، اطلاعات موجود در وبسایت موسسه مارین ترافیک نشان می‌دهد که مقامات مصری مانع عبور نفتکش‌های ایرانی از کانال سوئز نمی‌شوند و نفتکش‌های ایرانی همانند دیگر شناورهای نظامی و تجاری به راحتی از کانال سوئز عبور کرده و نفت خود را منتقل می‌کند. اخیرا یک نفتکش ایرانی به نام استارک یک پس از عبور از کانال سوئز در حال عزیمت به یکی از بنادر ترکیه نزدیک به شهر ازمیر است. از طرف دیگر مقامات هندی هفته گذشته نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که از اعمال هرگونه محدودیت عبور نفتکش‌های ایرانی به سمت سوریه خودداری خواهند کرد.

  آخرین آمار بارش‌ها

تسنیم|  از مجموع ۳۱۲.۳ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۲۰۹ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۹۲.۱ میلی‌متر سهم پاییز، ۱۳۱.۹ میلی‌متر سهم زمستان و ۸۸.۳ میلی‌متر سهم ۳۰ روز نخست بهار است. براساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر 97 تا سی‌ام فروردین 98   بالغ بر 312.3 میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (208.3 میلی‌متر) 50 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (119.8 میلی‌متر) 161 درصد افزایش نشان می‌دهد. از مجموع 312.3 میلی‌متر بارش ثبت‌شده در 209 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز، 131.9 میلی‌متر سهم زمستان و 88.3 میلی‌متر سهم 30 روز نخست بهار است.

 

 

ارسال نظر