کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۶۲

آسیب سیل به پالایشگاه کرمانشاه

ایرنا| مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: در اثر بارش‌های شدید هفته گذشته یکی از خطوط انتقال خوراک پالایشگاه نفت کرمانشاه که از میادین جنوب تامین می‌شد در شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان بر اثر رانش زمین قطع شده است.

سعید ناصری‌پور افزود: این خط لوله که از میادین نفت «ماله کوه» و «سرکان» تامین می‌شود در 15 کیلومتری پلدختر بر اثر رانش زمین حاصل از بارندگی‌های شدید قطع شده و جاده‌های دسترسی به آن نیز مسدود است. وی با بیان اینکه تمام ماشین‌آلات و تجهیزات برای تعمیر این خط لوله انتقال نفت آماده به کار هستند، اظهار داشت: راه‌های دسترسی به محل خسارت دیده مسدود شده و با توجه به خطر رانش مجدد زمین منتظر اعلام نظر کارشناسان راه و ترابری برای آغاز عملیات تعمیر آن هستیم. او گفت: در صورت مناسب شدن وضعیت جوی سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این خط لوله تعمیر شود. ناصری پور در ادامه بیان داشت: علاوه بر مخازن ذخیر خوراک پالایشگاه، خط لوله نفت شهر و تانکرهای سوخت رسان در حال تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه نفت کرمانشاه هستند و مشکل جدی در این خصوص وجود ندارد.

توزیع سوخت رایگان میان سیل‌زدگان

شانا|  مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع بیش از 6 میلیون و 500 هزار لیتر انواع سوخت و بیش از 10 هزار تن گاز مایع رایگان در مناطق سیل‌زده کشور از جمله استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد.

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در این باره گفت: از ابتدای وقوع حادثه سیلاب در کشور تاکنون بیش از 4 میلیون و 750 هزار لیتر نفت سفید، نزدیک به یک میلیون و 50 هزار لیتر نفت‌گاز، بیش از 570 هزار لیتر سوخت هوایی، 130 هزار لیتر بنزین و 10 هزار و 101 تن گاز مایع به‌صورت رایگان در میان مردم و نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده کشور از جمله استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان توزیع شده است. وی افزود: توزیع بیش از 570 هزار لیتر سوخت هوایی رایگان به بالگردهای امدادی، رکوردی بی‌سابقه در توزیع سوخت هوایی کشور به شمار می‌آید که این رقم شامل حدود 340 هزار لیتر سوخت هوایی ATK و حدود 240 هزار لیتر سوخت هوایی GP4 بوده است. موسوی‌خواه با اشاره به ادامه توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده تا زمان عادی شدن شرایط تاکید کرد: توزیع گاز مایع رایگان به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان لرستان تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر