تولید از غرب کارون بدون خلل ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۶۱
تولید از غرب کارون بدون خلل ادامه دارد

گروه انرژی| اخبار منتشر‌شده از سوی مسوولان تاسیسات نفتی ایران در غرب کارون نشان می‌دهد آمار تولید از این تاسیسات طبق روال گذشته است و ارتفاع تاسیسات از سیلاب بیشتر است. در همین زمینه دیروز

معاون پشتیبانی منطقه‌ای مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) آخرین وضعیت تاسیسات نفتی در غرب کارون را در زمان وقوع سیل تشریح کرد و به ایسنا گفت: در تولید نفت از میادین نفتی غرب کارون به دلیل وقوع سیل خللی ایجاد نشده است.

عبدالله طواف، در پاسخ به نقد مطرح شده از سوی برخی که اگر ارتفاع تأسیسات نفتی در خوزستان بیشتر بود، کمتر در معرض سیلاب قرار می‌گرفت، اظهار کرد: ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم و طراحی‌ها با توجه به احتمال وقوع سیل صورت گرفته است. البته باید گفت بطور کلی هیچ طراحی به این سمت نمی‌رود که در منطقه‌ای که ۱۵ سال است خشکسالی وجود دارد، ریسک صورت گرفته و تأسیسات بر مبنایی که هر ۱۰۰۰ سال یک بار، ممکن است رخ دهد ساخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه در تولید میادین غرب کارون با وجود وقوع سیل خللی وجود ندارد، گفت: شرکت متن آمادگی دارد تا آخر بحران سیل، میزان تولید را حفظ کند. البته باید گفت انتهای همه سیلاب‌های خوزستان در حوزه کرخه، تأسیسات نفتی غرب کارون است.

معاون پشتیبانی منطقه‌ای مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) ادامه داد: آبگرفتگی‌هایی نیز در این بخش وجود دارد و در حال ترمیم تأسیسات مرزی هستیم البته سطح هیچکدام از تأسیسات نفتی را آب نگرفته است و ارتفاع این تأسیسات ۳۸۰ سانتی‌متر است، در حالی که ارتفاع آب در این مناطق به ۳۵۰ سانتی‌متر هم نرسیده است. چنانچه در برخی نقاط ارتفاع آب به پنج متر هم برسد ما آماده مقابله با آن هستیم.

طواف با اشاره به وضعیت هورالعظیم گفت: به دلیل ورود غیرمجاز به بستر رودخانه، امکان هدایت سیلاب به هور وجود ندارد و به همین دلیل ما حدود ۱۵ دهانه جدید باز کردیم تا آب را به سمت هور هدایت کنیم.

 همچنین فریدون دلیری مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) هم درباره آخرین وضعیت هورالعظیم و تاسیسات غرب کارون به ایلنا گفته است: هورالعظیم بطور کامل آبگیری شده اما تاسیسات نفتی روی آب هستند و تولید همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی تاسیسات نفتی غرب کارون پابرجا بوده و تولید طبق روال قبل ادامه دارد و حتی یک لیتر هم از میزان تولید کاهش یافته است.

 

 

ارسال نظر