کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۴:۴۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۱۷۴۸

 

بهبود پایبندی به توافق اوپک

ایلنا|محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک دیروز اعلام کرد که پایبندی به توافق کاهش عرضه نفت توسط اعضای توافق رو به بهبود است.  به گزارش رویترز، بارکیندو گفت: بازار از جریان بازسازی احتمالی ذخایر عبور خواهد کرد و این موضوعی است که تمام تلاش خود را صرف آن خواهیم کرد تا از چهار ماهه نخست تا آخر سال در بازار عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان نیز ضمن ابراز امیدواری به پایبندی کامل اعضا به توافق اوپک پلاس در آینده نزدیک، افزود: «اجازه نخواهیم داد که امنیت بخش انرژی با هر رویدادی مورد تهدید قرار بگیرد، اما در عین حال سرمایه‌گذاران و شرکت‌های نفت و گاز را رها نخواهیم کرد تا در بی‌خبری بمانند و ندانند در زمینه محیط باثبات سرمایه‌گذاری قرار است چه پیش بیاید».

آغاز ساخت خط لوله گازی ایرانشهر- خاش

شانا|عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در استان سیستان و بلوچستان  آغاز شد.

عبدالرضا ابوالحسینی، مجری طرح خط لوله هفتم سراسری در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر خاش گفت: با توجه به سردسیر بودن شهر خاش، گازرسانی به این شهر حائز اهمیت است، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده خط انتقال گاز ایرانشهر-خاش به طول 143 کیلومتر در مدت زمان 15 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح شرکت‌های گاز برخی استان‌های دیگر موظف شدند شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان را یاری رسانند و بر این اساس شرکت گاز استان فارس برای شهرستان خاش این مسوولیت را عهده‌دار شد.

61 هزار مگاوات نیاز برق  پیک 98

ایسنا| معاون هماهنگی شرکت توانیر با اشاره به نیاز ۳۰۰۰ مگاواتی مدیریت برق برای پیک بار تابستان 98 گفت: پیش‌بینی می‌شود در زمان پیک بار سال آینده به ۶۱ هزار مگاوات برق در کشور نیاز داشته باشیم. محمودرضا حقی‌فام اظهار کرد: به هیچ عنوان علاقه‌مند نیستیم صادرات برق به کشورهای همسایه را با چالش مواجه کنیم و مدیران صنعت برق کشور باید با افزایش بهره‌برداری‌ها تلفات این حوزه را کاهش دهند. وی در ادامه با اشاره به صادرات ۱۷۰۰ مگاوات برق به خارج کشور، ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور را پیک بار مصرف برق کشور خواند و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ مدیریت مصرف برق به همراهی مستمر شهرک‌های صنعتی نیاز دارد و آنها باید فعالیت دو روز در هفته خود را به روزهای پنجشنبه و جمعه منتقل کنند.

 

 

ارسال نظر