کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۷۳

وام تبدیل به گازسوز برای خودروهای پرمصرف

مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارایه تسهیلات کم‌بهره به دارندگان خودروهای پرمصرف برای تبدیل خودرو به گازسوز خبر داد. حمید قاسمی ده‌چشمه گفت: دارندگان خودروهای پرمصرف از جمله وانت‌بارها، نیسان‌ها و تاکسی‌های عادی و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https: //www.irngv.ir برای ثبت‌نام وام کم‌بهره تبدیل خودرو اقدام کنند. وی تاکید کرد: میزان تسهیلات اعطایی برحسب مدل خودرو بطور میانگین 2.5 میلیون تومان (معادل 90 درصد هزینه تبدیل خودرو) خواهد بود که بدون نیاز به ضامن و تنها با ثبت‌نام در سامانه و طبق زمان‌بندی وزارت صمت پرداخت خواهد شد.

27 اسفند، عرضه هفتم بورسی نفت

شانا| هفتمین مرحله عرضه نفت در بورس در سال 97، ۲۷ اسفندماه با قیمت پایه ۶۱ دلار و ۷۳ سنت انجام می‌شود. شرایط عرضه در این دوره با تغییراتی همراه است. امکان واریز پیش‌پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده و برای تسویه باقی‌مانده وجه‌المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکار‌های ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت استفاده کنند. خریداران می‌توانند تا 4 ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان‌پذیر است. علاوه بر این، در صورت درخواست خریداران، امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان‌پذیر شده است. در مرحله هفتم عرضه نفت، یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه عرضه می‌شود.

انتقام اوپک از شیل امریکا در صورت تصویب نوپک

تسنیم|اوپک یک بار دیگر می‌خواهد از شیل امریکا انتقام بگیرد، البته اگر کنگره لایحه موسوم به نوپک را تصویب کند. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات در نشست بین مقامات برتر اوپک و بانکداران امریکایی گفت اگر این لایحه تبدیل به قانون شود و اعضای اوپک ملزم به اجرای آن شوند، اوپک منحل می‌شود و هر عضوی تولیدش را تا حداکثر افزایش می‌دهد. به گزارش اویل پرایس، تهدید نه خیلی زیرکانه المزروعی، ضعف صنعت شیل امریکا را نشان داد: وابستگی این صنعت به وام. صنعت شیل از آسیب‌پذیری خود آگاه است. موسسه امریکن پترولیوم لفظا با نوپک مخالفت کرده است.

 

ارسال نظر