کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۰:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۰۸۶

هند به دنبال تمدید معافیت نفتی

ایسنا| منابع آگاه اعلام کردند هند در مذاکره با واشنگتن برای تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران، خواهان ادامه خرید نفت ایران در سطح فعلی حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز شده است.

این مذاکرات همزمان با تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و دهلی‌نو انجام می‌شود. آمریکا قصد دارد پیمان توافق ترجیحی برای هند را که به این کشور امکان داده ۵.۶ میلیارد دلار صادرات بدون تعرفه به آمریکا داشته است، خاتمه دهد. وینسنت کمپوس، سخنگوی بخش انرژی وزارت خارجه آمریکا این موضوع که هند از آمریکا درخواست کرده معافیت‌های خود را تمدید کند را تأیید نکرد اما گفت مذاکرات با هشت مشتری نفت ایران ادامه دارد. یک منبع آگاه هندی به رویترز گفت: مذاکرات با واشنگتن درباره تمدید معافیت از تحریم‌های ایران به دلیل تعطیلی دولت آمریکا طولانی شد. هند خواهان شفافیت پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه مه است.

افزایش واردات نفت خام چین

تسنیم| واردات نفت خام چین با بالا رفتن خرید پالایشگاه‌های خصوصی جدید افزایش یافت و واردات گاز طبیعی آن به خاطر کاهش تقاضا کاهش یافت. به گزارش رویترز، چین بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام جهان سال گذشته 10 میلیون و 230 هزار بشکه در روز نفت وارد کرده است که 21.6 درصد از سال پیش از آن بیشتر بوده است. این چهارمین ماه پیاپی است که واردات نفت خام چین بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز قرار می‌گیرد. پالایشگاه های جدید یک عامل افزایش واردات هستند. واردات زیاد نفت خام نشانه تقاضای بالای نفت از طرف بخش خصوصی و سرعت گرفتن ایجاد زیرساخت هاست.

کشف میدان عظیم گازی در دریای سرخ

تسنیم| وزیر انرژی عربستان گفت کشورش مقادیر قابل‌توجهی گاز در دریای سرخ کشف کرده است. به گزارش رویترز، خالد الفالح همچنین گفت آرامکو، شرکت بزرگ نفت عربستان در حال مطالعه فرصت‌های اجرای پروژه‌های گاز طبیعی مایع در آمریکا است. وی اضافه کرد که آرامکو همچنین قصد دارد در آفریقای جنوبی هم سرمایه گذاری کند. عربستان یک پروژه پتروشیمی را در آفریقای جنوبی بررسی می‌کند. آرامکوی عربستان طرحی بلندپروازانه برای دو برابر کردن ظرفیت پالایشگاهی خود دارد و به شدت در فعالیت های پالایشگاهی و تولید مواد شیمیایی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

 

ارسال نظر