کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۹۰۵

تحقق سریع اهداف اوپک با کاهش تولید

ایرنا| یک بانک امریکایی اعلام کرد: اوپک با کاهش تولید نفت می‌تواند زودتر از موعد به اهداف خود برای افزایش قیمت نفت دست یابد.

اوپک و متحدانش در ماه دسامبر سال 2018 میلادی (اوایل آذر) توافق کردند از آغاز سال 2019 میلادی به مدت 6 ماه تولید روزانه نفت خود را در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر سال 2018 میلادی کاهش دهند. ایران، ونزوئلا و لیبی سه کشوری هستند که بر اساس توافق دسامبر 2018 (آذر97) از کاهش تولید معاف شدند. این تصمیم با هدف کنترل بازار نفت و جلوگیری از افت بهای این کالای استراتژیک در بازارهای جهانی اتخاذ شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌تواند تا ماه آوریل سال 2019 میلادی به هدف زدودن مازاد عرضه از بازار نفت دست یابد. جف کوری، رییس بخش پژوهش در بانک امریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: برای پیشگیری از تکرار عرضه مازاد مخرب برای قیمت‌ها، اوپک باید در ماه مه یا ژوئن امسال برنامه خود برای رفع تدریجی محدودیت تولید را آماده کند. این کارشناس همچنین اعلام کرد: اوپک در کاهش تولید نفت، از راهبرد غافلگیری استفاده کرده و کاهش تولید این سازمان، سریع‌تر از انتظار بانک گلدمن ساکس بوده است. نفت برنت در بازارهای جهانی در معاملات دیروز بشکه‌ای 65دلار و 85 سنت و سبد نفتی اوپک 65 دلار و 32 سنت داد وستد شد.

کاهش تولید نفت روسیه بیشتر  می‌شود

شانا| وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور در ماه جاری میلادی به روند کاهش تولید نفت خود شتاب می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک اعلام کرد که این کشور قصد دارد روند کاهش تولید نفت را در ماه جاری میلادی شتاب بخشد و در پایان این ماه، تولید روزانه نفت خود را به 228 هزار بشکه کمتر از ماه اکتبر سال 2018 میلادی برساند.

وی دوشنبه، 13 اسفندماه گفت: ما این ادراک را داریم که در ماه مارس میزان پایبندی بیشتری (نسبت به ماه پیش از آن) وجود خواهد داشت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، از جمله روسیه، در ماه دسامبر سال 2018 میلادی توافق کردند که از آغاز سال 2019 میلادی، تولید نفت خود را به مدت 6 ماه در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

 

ارسال نظر