کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۷۴

انتقال مقر شرکت نفت ونزوئلا به مسکو

ایسنا| نیکلاس مادورو دستور داد دفتر شرکت نفتی دولتی PDVSA در اروپا به مسکو انتقال پیدا کند. دلسی رودریگز، معاون رییس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه این خبر را اعلام کرد.

معاون رییس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با لاوروف گفت: رییس‌جمهور مادورو به شعبه لیسیون شرکت PDVSA دستور داده است دفتر خود را تعطیل کرده و به مسکو نقل مکان نماید.

خبرگزاری تاس به نقل از رودریگز نوشت: جابه‌جایی دفتر PDVSA بخشی از توافق گسترده برای افزایش همکاری با شرکت‌های انرژی روس نفت و گازپروم روسیه است.

وزیر خارجه روسیه به مطبوعات گفت: وی درباره اوضاع در ونزوئلا با رودریگز گفت‌وگو کرده و خاطرنشان کرده این کشور امریکای لاتین شریک دیرین و قابل اطمینان روسیه بوده است. روسیه همبستگی خود با مردم ونزوئلا و دولت مشروع این کشور را مورد تأیید مجدد قرار داد و از تلاش‌هایش برای دفاع از حاکمیت و استقلال، پشتیبانی کرد.

پیش از این الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته بود شرکت‌های روسی در ونزوئلا مشکلی در خصوص بحران سیاسی این کشور ندارند و از بابت نفتی که در این کشور تولید می‌کنند ضرری متحمل نشده‌اند.

از سرگیری صادرات شیل به چین

فارس| نفتکشی که نفت امریکا را حمل می‌کرد نفت خود را در یکی از بندر‌های چین تخلیه کرد؛ این اولین محموله نفتی است که چین از امریکا در ماه نوامبر وارد کرده است. به گزارش الاقتصادیه تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین باعث کاهش صادرات نفت خام ایالات متحده به آسیا در نیمه دوم سال گذشته شد. این موضوع باعث شد ایالات متحده در ماه‌های اکتبر، دسامبر و ژانویه هیچ نفتی به این کشور صادر نکند.

با این حال داده‌های اداره گمرک چین نشان می‌دهد نفتکش کاراسی 600 هزار بشکه نفت خام را از ایالات متحده امریکا به سمت یکی از بندرهای چین در شرق این کشور حمل کرده است.

براساس گفته‌های مقامات چینی این محموله نفت عملا از نفت منابع غیر متعارف امریکا است که شرکت بی‌پی اقدام به تولید و خرید این نفت از امریکا کرده است. اخیرا مسوولان شرکت بی‌پی در کنفرانس نفت لندن اعلام کرده‌اند که قرارداد 20 ساله برای خرید نفت شیل امریکا منعقد کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر