کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۷۶

ادامه رکورد‌زنی طلای سیاه

تسنیم|  قیمت نفت در ادامه روند افزایشی خود دیروز باز هم رکورد شکنی کرد. قیمت نفت برنت پس از آنکه تا رقم 66 دلار و 78 سنت بالا رفت، با اندکی تعدیل و رشد 0.6 درصدی به 66 دلار و 65سنت رسید.، قیمت هر بشکه نفت خام امریکا امروز برای نخستین‌بار در سال جاری میلادی به بالای 56 دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت که تا رقم 56 دلار و 13 سنت بالا رفته بود، با اندکی تعدیل و البته رشد 0.8 درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 56 دلار و 2 سنت رسید.  رویترز نوشت که کاهش تولید اوپک و متحدانش و همچنین تحریم‌های امریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شده تا قیمت نفت به بالاترین رقم خود از نوامبر سال گذشته برسد. قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز به بالاترین رقم از 20 نوامبر 2018 تاکنون رسید.

بارندگی مطلوب است

ایرنا|  معاون وزیر نیرو گفت: در هفته‌های اخیر میزان بارندگی در بیشتر نقاط کشور به سقف مطلوب رسیده و در استان‌های کم آبی همچون هرمزگان نیز نسبت به سال گذشته به 2 برابر رسیده است. قاسم تقی‌زاده روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح بهسازی شبکه شمالی آب و طرح تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا افزود: همچنین بارندگی‌های اخیر موجب ذخیره آب در پشت سدهای کشور از جمله هرمزگان شده است.  وی بیان داشت: می‌طلبد که دولت و وزارت نیرو برای تعادل و توزیع عادلانه آب در کشور تلاش کنند که یقین داریم با نگاه مثبت رییس‌جمهوری به بخش آب در این دولت (دوازدهم) اقدامات موثری برای آب کشور انجام خواهد شد.

ریاض به اسلام‌آباد نفت می‌دهد

ایلنا|  عربستان سعودی قراردادی را با پاکستان برای تامین نفت و محصولات نفتی این کشور امضا کرد.خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در توییتی این خبر را اعلام کرد. بر اساس گزارش رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یک‌شنبه وارد پاکستان شد و اعلام کرد: عربستان سعودی توافق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در جریان این سفر امضا کرده است. ولیعهد عربستان سعودی روز یک‌شنبه در پایگاه هوایی نورخان مورد استقبال عمران خان، نخست وزیر پاکستان قرار گرفت و سپس این دو در اسلام‌آباد قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی، انرژی، مواد معدنی، ورزش و سایر بخش‌ها امضا کردند.

 

ارسال نظر