اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۸۸

جابه‌جایی ۹۲۷هزارو ۴۵۶نفر در یوم‌الله 22 بهمن 97

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: امروز در چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، حدود ۹۲۷ هزارو ۴۵۶نفر با متروی تهران جابه‌جا شدند. به گزارش تعادل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، نوبخت با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: متروی تهران از ابتدای صبح 22 بهمن با آمادگی کامل و با تلاش همکارانم در بخش‌های مختلف شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ تمام توان خود را برای ارایه خدمات مطلوب به شرکت‌کنندگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته و بنا برآمار به دست آمده از ابتدای سرویس دهی تا پایان مراسم، حدود ۹۲۷ هزار و ۴۵۶نفر با متروی تهران به صورت رایگان جابه‌جا شدند. نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: به منظور جابه‌جایی بهتر مسافران فاصله حرکت قطارهای مترو به خصوص در خطوط ۲ و ۴ که ایستگاه‌های آن در مسیر راهپیمایی قرار داشتند، کاهش یافت. نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین در پایان مراسم به علت ازدحام در خط چهار، تعداد پنج قطار فوق‌العاده به منظور جابه‌جایی سریع‌تر مسافران اعزام شد. گفتنی است تعداد استفاده‌کنندگان از مترو برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

نماینده شهرداران کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگو

اصفهان|نوروزی شهردار اصفهان در یکصدمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که روز 23 بهمن ماه در تهران برگزار شد، به عنوان نماینده شهرداران کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب شد. این جلسه پیش از دیدار شهرداران کلان‌شهرها با جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد و تعیین وضعیت بدهی دولت به شهرداران و رسیدگی به معضلات استخدامی در شهرداری‌ها از جمله مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این جلسه بود.  همچنین در این جلسه دکتر نوروزی شهردار اصفهان به عنوان نماینده شهرداران کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب شد. پیش از این تقی‌زاده خامسی شهردار سابق مشهد مقدس، این سمت را بر عهده داشت.

ایرانول روغن موتورسیکلت «موتورو» به بازار عرضه کرد

شرکت نفت ایرانول به منظور تکمیل سبد کالایی خود و افزایش سهم بازار در راستای استراتژی ۱۴۰۴ شرکت برای نخستین‌بار روغن موتورسیکلت «موتورو» به بازارعرضه کرد. عیسی اسحاقی در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از بازنشستگان این شرکت در جمع کارگران پالایشگاه ایرانول تهران، گفت: در پی استقبال بازار از چهار محصول جدید ایرانول در نیمه اول امسال با بالاترین سطح کیفی دنیا عرضه چند محصول جدید نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد و طی ماه‌های آینده به بازار به مرورعرضه خواهد شد. وی گفت: روغن موتورسیکلت «موتورو» با فرمولاسیون ویژه خود مناسب جهت حفاظت از مجموعه یکپارچه موتور و گریبکس و انواع موتورسیکلت‌های چهار زمانه طراحی شده است.

بالن‌سواری در نوروز98

گرگان|شهردار گرگان با اشاره به مکان‌یابی‌های صورت گرفته برای بالن سواری در این شهر، گفت: در ایام عید نوروز آغاز رسمی بالن‌سواری را در شهر گرگان خواهیم داشت. عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص بالن سواری در گرگان، گفت: برای این کار در چند نقطه از شهر مکان‌یابی صورت گرفته و سرمایه‌گذار کارهای اولیه را انجام داده و تا ۱۵ اسفند ماه بالن‌هایشان را در گرگان مستقر خواهند کرد و انشاالله در ایام عید نوروز آغاز رسمی بالن سواری را در شهر گرگان خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد: مبدا بالن سواری را در پارک جدیدی که در محور صیاد شیرازی در حال ایجاد است، در نظر گرفتیم و مقصد نیز بخشی در ناهارخوران و بخشی در حریم اطراف شهر تعریف شده است.

کرمانشاه به جمع کلان‌شهرهای کشور پیوست

کرمانشاه|وزیر کشور در ابلاغیه‌ای به استاندار کرمانشاه، از تعیین شهر کرمانشاه به عنوان کلان‌شهر خبر داد. عبدالرضا رحمانی فضلی در این ابلاغیه به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، با اشاره به آخرین سرشماری رسمی کشور در سال 1395 ناظر بر جمعیت 946هزار و 651 نفری شهر کرمانشاه و با توجه به آخرین برآورد جمعیت در شهر مذکور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در دی ماه سال جاری و گزارش جمعیت یک میلیون و هفت هزار و 18 نفری این شهر، اعلام کرد: «شهر کرمانشاه در زمره کلان‌شهرهای کشور قرارگرفته است.» بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ 31 فروردین 1388 با موضوع تعریف مجموعه شهری و تبیین شاخص‌های آن، در صورتی که جمعیت شهر مرکزی هر مجموعه شهری، یک میلیون نفر یا بیشتر باشد، مجموعه شهری مذکور منطقه کلان‌شهری نامیده می‌شود.

 

ارسال نظر